dissabte, 23 de novembre de 2013

Sinera

Aquests mesos fan una exposicó al CCCB sobre en Salvador Espriu "He mirat aquesta terra" una gran oportunitat per apropar-se al món literari d'aquest gran escriptor i poeta, en motiu del centenari del seu naixement, i com sempre les mostres que s'organitzen en aquest espai cultural són per a col.leccionar-les en la nostra memòria.

Extrec un fragment que es pot llegir en aquesta mostra referent a Sinera, el món mític creat pel poeta, l'origen d'inspiració del qual neix d'uns dibuixos del seu pare:

Quan parlen de si jo tinc influències de Ruyra i de Valle-Inclán, i de Miró, és possible que en tingui, no diré que no, perquè els he llegit, però la base del meu món més o menys titellaire, també anoninat, són els ninots del meu pare.


Sinera (el poble d'Arenys al revés) és el món mític que l'escriptor català Salvador Espriu creà per a les seves obres, un món que en principi és síntesi de la seva infantesa, del món que li plau, però que també és el món on passen tots els esdeveniments de la seva obra i on situa els seus personatges grotescos, que representen diferents elements de la realitat; aquests personatges es van repetint en diferents obres i se'ls pot resseguir tot el seu cicle vital.

Aquí et poso dos enllaços dedicats a aquest aniversari: 1 i 2 plens d'activitas entorn d'ell.

Aprofitaré el fet per descobrir aquest autor. Ja tinc el poemari de La pell de brau, que no vaig poder desistir a l'entrar a donar un cop d'ull a la llibreria Laie del mateix centre, i em quedaria amb tants llibres que prefereixo, si puc, intentar frenar l'impuls.