dissabte, 12 d’octubre de 2013

Consultar

M'adono que s'esta implantant un canvi alhora de prendre determinades decisions polítiques. I em sembla molt bé que es posi en pràctica la consulta al ciutadà per saber què en pensa i què voldria fer, implicant-nos així en resolucions precises.


Crec que aquest dret democràtic a decidir que reivindiquem actualment, ens hauria de dur a innovar/modificar la manera de fer la política avui en dia.

Tenim un nou exemple sobre el dret a decidir que ha sorgit aquests dies, el cas dels cerdans que se'ls hi vol consultar si volen o no uns jocs olimpics d'hivern.

Tu com ho veus?

4 comentaris:

Vicent ha dit...

Em sembla que la democràcia del futur ha de ser una democràcia directa, com la que va nàixer a l'antiga Grècia on els ciutadans eren consultats i tothom podia accedir a governar en un o altre moment de la seua vida, no era només el poder per a normòpates.
Una democràcia directa amb la proscripció o limitació de les plusvàlues seria una bona solució, tot i que ¿inviable en la pràctica?

Vicent

Helena Bonals ha dit...

Em sembla molt bé de consultar la gent. Però, per exemple, no deixaria opinar sobre la pena de mort, perquè sortiria segur que sí.

GEMMA ha dit...

Jo m'adono que la societat ens hem d'implicar més en els canvis que volem que es produeixin, i jo la primera, i vull fer-me voluntària de reforç escolar.

Us desitjo un molt bon dia als dos!












Lluís Bosch ha dit...

El referèndum és una eina habitual en països de tradició democràtica però aquí no, per variar. A Suïssa gairebé totes les decisions es prenen per referèndum, fins i tot a escala petita, com de barri (posar una rotonda o no).
Ara a Catalunya es reivindica el referèndum de forma lleugerament tramposa, perquè a mi m'agradaria que, a més a més de poder decidir sobre la independència puguéssim decidir sobre si acceptem les retallades, el rescat a la banca, etc.