dimarts, 23 de juliol de 2013

Sentiment

Ella es diu Concha, però la coneixem amb el nom artístic de Buika. Ha presentat el seu darrer treball al Festival Grec de Barcelona, i encara que sabia del seu nom no havia tingut ocasió d'escoltar-la amb atenció, i encara menys en directe, quina potència de veu que té aquesta dona!! sentia dir a algú.

I és que el que es pot sentir en video o gravat en cd's està molt lluny del so directe de la seva veuassa, generadora d'un eco de sonoritat de dimensions gegants. Tons de veu esgarradors, esquinçant segur la molta presència d'un públic ben divers i fresc.

Sincera, sense tabus, apassionada, dramàtica, divertida, profunda, emotiva... englobava una interpretació de sentiments conduits per moviments volàtils i físics. De fet era ella la qui no volia marxar d'aquell embolcall humà que l'escoltava... regalant entre cançó i cançó grapats de paraules sentides i desmaquillades.



 I deia: Jo no sé de música, no vaig estudiar res d'això, és la música que em porta a mi, és ella qui em condueix i em fa cantar el que canto.

Glorioses cordes vocals!

7 comentaris:

Sílvia ha dit...

M'encanta la seva veu, té tanta ànima!

joan gasull ha dit...

doncs si...molt bona veu

Helena Bonals ha dit...

I no sap gens de música!

Vicent ha dit...

És el mateix, fora distàncies que jo faig amb les paraules, em condueixen a mi, jo no les escric, m'escriuen.
Una gran dona, amb una gran veu.

Una abraçada des de València

Vicent

Imma ha dit...

Devia ser una magnífica vetllada. Petonets.

maijo ha dit...

Nena! Quines ganes fas agafar d'escoltar-la en directe!
Un petonet.

GEMMA ha dit...

Una artistassa en majúscula, molt preferible poder tenir l'honor d'escoltar-la en directe.

Bones vacances a tots!