dimecres, 26 de juny de 2013

Triar

Glops de silenci, fan de coixí les hores més doloroses.


Extret d'una entrevista que li van fer l'altra dia a la gran Joana Raspall, poeta i contista catalana que d'aquí pocs dies, l'1 de juliol, farà cent anys i se'n farà sonada festa. Va aprendre català i els haikus de la mà del poeta i professor il.lustre Carles Riba, aquests versos japonesos tan curts que només tenen onze síl.labes.

El seu compromís amb la llengua catalana ha estat enorme. Es va fer coneguda i popular per la frase següent: Ells van decidir que el català no, però jo vaig triar que el català sí.

5 comentaris:

Consol A. Rusiñol ha dit...

Mereix el meu triple respecte, per ser dona i gran, catalana i poeta.

novesflors ha dit...

…i per la seua lucidesa.

Helena Bonals ha dit...

És molt bona poeta, jo la trio.

Carme ha dit...

Jo també trio el català sí, com ella i la Joana sí, també la trio.

GEMMA ha dit...

Hi ha talents que destaquen per sobre de molts d'altres, que la seva claredat d'idees no les frena res ni ningú.

Salutacions, i a seguir podent triar allò que va amb nosaltres!