dimecres, 7 de novembre de 2012

Forma

Diu Charles Darwin en el seu L'origen de les espècies que: Hi ha grandesa en la concepció que la vida, amb els seus diversos poders, va ser infosa originàriament en unes quantes formes o en una de sola, mentre aquest planeta ha anat girant segons la llei constant de la gravetat, han evolucionat i encara evolucionen, a partir d'un començament tan senzill, infinites formes boniques i meravelloses.


Però pensant sobre les formes a nivell general, percebo que n'hi ha de molt tipus, i és que Sócrates ja va demostrar que una definició pot no descriure amb precisió quelcom i que no hi ha una definició absoluta per qualsevol cosa, incluent-hi la forma.

I és per això que si anem més enllà d'allò palpable, ens adonem que no només estem rodejats de formes geomètriques (figuratives), també existeixen, evolucionen i som creadors d'infinites formes abstractes boniques i meravelloses, com poden ser les artístiques o les mentals.


(Imatge d'una obra de l'artista expressionista i abstracte Mark Rothko)

4 comentaris:

Carme ha dit...

Infinites formes...

Incloent les artístiques i abstractes.

M'agraden els quadres de Rothko

Helena Bonals ha dit...

A mi m'agrada la forma i el contingut, el figuratiu i l'abstracte. L'important és que siguin bons. Però Rothko em sembla massa fàcil, no sé si val la pena.

Sílvia ha dit...

La forma és física, la manera és més mental. Hi ha formes que segons de quina manera són creades que superen allò físic i esdevenen art. M'agrada molt la cita de Darwin, gràcies per compartir-la Gemma!

GEMMA ha dit...

Infinites formes, per triar al gust de tothom, a mi m'agraden de tots els tipus dependrà de què em transmeti cadascuna per prioritzar-ne alguna, i la simplicitat colorística d'en Rothko em transmet agradables vibracions, fa anys vaig veure obra seva a París i aquí a Barcelona.

Bon dia de divendres a les tres!