dimecres, 19 de setembre de 2012

Jersei

Tenir aquest bloc m'aporta, em senta bé, i em permet compartir descobriments, reflexions, mirades... Ahir va ser la Sílvia, avui és l'Helena qui m'ha aventurat pels mots de l'escriptor Jaume Subirana, transcric doncs un poema seu, ben oportú:

QUE SEMPRE FOS SETEMBRE

Que sempre fos setembre,
que l'hivern ens esperés en va.
Que cada aiguat,
que tot el fred, que tanta absurda pressa,
que tot el que s'acosta, trist octubre,
fos cada cop com la sorpresa amable
de la primera pluja,
de la primera cita,
del retrobat jersei.



De veu clara, sense encargolar els mots, expressat amb tendresa, ha estat una sorpresa amable, càlida troballa com la que m'inspira aquest suèter d'espigats colors de llana.

8 comentaris:

Sílvia ha dit...

tot un descobriment, per a mi també! M'agrada molt, i posar-me el primer jersei quan arriba el fred també. Gràcies pel poema, Gemma!! i a l'Helena,

Helena Bonals ha dit...

Aquest és el comentari que en vaig fer fa temps: Que sempre fos setembre.
M'agrada que t'interessis per aquest poeta, al meu bloc en tinc uns quants, de poemes seus!

joan gasull ha dit...

un món virtual que ens dóna molts coneixaments nous

fanal blau ha dit...

A mi sempre em senta bé llegir-te i compartir el que comparteixes amb nosaltres!
Una abraçada ben gran, Gemma, i bona estrena de tardor!

Carme ha dit...

Molt maco el poema. Jo ja hi he passat algun cop per la seva Web!

novesflors ha dit...

M'agrada molt el poema. No el coneixia i m'ha agrdat. El que no m'agrada tant és haver de portar jerseis, que me'ls pose, naturalment, quan fa fred, però m'estime més un oratge comprensiu que ens permeta anar amb samarreta, simplement, tot i que siga de mànega llarga. :)

maijo ha dit...

Que bonic el poema, Gemma. I el jersei també. Som tan poca cosa quan fa fred sense una segona pell d'abric... M'agrada setembre, i el retrobament i descobriment al que ens transporta, com aquell que emprèn un nou viatge.
Rep una forta abraçada.

GEMMA ha dit...

Gràcies per compartir, és preciós poder-ho fer.

Salutacions macos!