dilluns, 18 de juny de 2012

Imatge

Una proposta ben interessant, que s'ha dut a terme a la National Gallery of Art, Washington DC, Juny 17th. 6.pm, doncs es va convidar al públic a fer volar la imaginació a partir d’obres de Joan Miró i de la música d’Ignasi Terraza, qui ell mateix ens diu: 

Com a persona que va perdre la vista als 9 anys, puc recordar els colors i perspectives, i no tinc una concepció visual de l’espai. En algunes exposicions de quadres o museus hi ha audioguies especials per a persones cegues. En aquestes guies la informació és una descripció de la imatge per permetre que la persona invident construeixi una imatge interna de la imatge. La meva proposta és convidar a l’audiència per fer el mateix exercici que jo faig en imaginar el quadre, i després escoltar una composició musical inspirada en aquesta imatge interior enlloc de la imatge real.


A veure si en un altre moment ho fan també per aquí, més a prop.

10 comentaris:

Sílvia ha dit...

Sempre he sentit curiositat per les persones que van perdre la vista de petits. Com recorden els colors, com poden estar segurs que el vermell que recorden és el vermell de veritat? Trobo molt interessant aquesta iniciativa en què es barregen percepció visual i musical. Tens raó, valdria la pena que arribés aquí per percebre-ho d'aprop. Que tinguis un molt bon començament de setmana, Gemma!

Carme ha dit...

És molt interessant això...

Quadres i música... no sé si jo seria mai capaç de trobar-li la relació. Em sembla prou difícil, però molt lliure també.

Bona setmana, Gemma!

joan gasull ha dit...

de vegades es fan coses realment curioses i de molta utilitat a les persones que ho necessiten.

novesflors ha dit...

Estaria molt bé, que feren per ací activitats d'aquest tipus. Ajuden a desenvolupar la sensibilitat.

Helena Bonals ha dit...

La primera vegada que vaig entrar a fons en un quadre vaig tenir la sensació que el podia estar explicant a un cec i que aquest tindria la sensació de veure'l, a més de la sensació d'entendre'l.

Bona setmana, Gemma!

lolita lagarto ha dit...

em resulta difícil imaginar l'explicació d'un quadre amb paraules, potser si fossin paraules inconnexes, sensacions correlatives.. i tot i així seria la impressió subjectiva d'algú davant el quadre..
no obstant, suposo que és pura ignorància meva.. perquè està clar que si aquestes guies els hi fan servei és que alguna cosa es pot comunicar..
m'agradaria molt que ho fessin per aquí!

maijo ha dit...

Una iniciativa molt interessant. Bona setmana, Gemma!

GEMMA ha dit...

Quina sort tenim doncs de disposar d'aquest sentit, diria que som sers del tot visuals, i amb les noves tecnologies encara més. Encara que les imatges que no són rebudes directament de l'escenari reals poden ser creades a partir d'altres sentits.

A mi em passa que la música per exemple si tanco els ulls la sento i escolto en una dimensió més pronunciadament plaent.

Interessant proposta que tenim a experimentar, a veure si l'organitzen per aquí.

Bons dies calurosos a tots, refresqueu-vos tant com pugueu!

Ester ha dit...

M'encantaria que el projecte arribés a Barcelona i tenir la oportunitat de gaudir del projecte de l'Ignasi.
Quan miro un quadre a part d'utilitzar el sentit de la vista, se'm desperten una gran quantitat de sensacions que descriuen l'obra amb un sentit interior i molt personal ...potser sense veure-la i escoltant la melodia podria sentir el quadre d'una altra manera i segurament de forma molt enriquidora a on es desperatrien sentits ocults
Però si Gemma tenim molta sort de gaudir d'aquest sentit!
Bona entrada a l'estiu!

GEMMA ha dit...

Doncs Estereta a veure si tenim ocasió de compartir aquesta experiència! Petonet