divendres, 1 de juny de 2012

Fils

L'emoció, en la seva definició més general, és un intens estat mental que sorgeix en el sistema nerviós de manera espontània i provoca una resposta psicològica positiva o negativa. És un impuls involuntari originat com a resposta als estímuls de l'ambient que indueix sentiments tant a l'ésser humà com en animals i que desencadena conductes de reacció automàtica.

La tanatòloga argentina Stella Maris, deixeble de la psiquiatre suïssa Dra. Elisabeth Kübler-Ross, ens diu: Les emocions modifiquen la capacitat immunològica. Treballa les emocions i reforçaràs la teva salut. Accepta el diagnòstic però mai acceptis el pronòstic. Si abandones l'esperança de millorar, de lluitar per la teva pròpia salut actives el suïcidi endogen. Tot el que com, penso i sento va teixint la salut, es pot aprendre a teixir.


I no només ho diu ella, està clar, només he pres les seves paraules com a exemple.

Aprenguem doncs a teixir-nos, dediquem temps a entrellaçar els nostres propis fils. Se suposen moltes coses, però podem contribuir a ensenderar certs senyals.

9 comentaris:

Sílvia ha dit...

Quina imatge més bonica aquesta d'entrellaçar els nostres propis fils. Jo també crec que les emocions positives reforcen la salut. Que tinguis un dia ben teixit, Gemma!

Helena Bonals ha dit...

M'agrada molt d'emocionar-me!

novesflors ha dit...

Sí que influeix. Jo quan estic de capa caiguda em trobe també malament físicament.

Eduard ha dit...

No podem evitar les emocions però sí podem aprendre a canalitzar-les, tenint cura del que pensem i de com actuem. També podrem aprendre després a estendre fils caps als altres.
S'ha dit amb encert que hem de vigilar els nostres entiments perquè els sentiments acaben transformant-se en pensaments, aquests en paraules, i aquestes en actes.

Miss Yuste ha dit...

Les emocions sempre són les causants dels nostres GRANS encerts i també de les nostres GRANDÍSSIMES errades. Sempre ens porten d'extrem a extrem però sense elles no tindríem cap possibilitat de guanyar i d'eixir-nos amb la nostra.

Una abraçada.

Ester ha dit...

Gràcies per aquestes paraules. M'agrada emocionar-me i anar teixint amb il.lusió el dia a dia...però a vegades el pensaments fan boira al teixit i potser és llavors que la salut en surt perdedora.
Una foto molt inspiradora!

GEMMA ha dit...

Les emocions són expressions d'un llenguatge increible, de la seva combinació en faríem teixits de tots els estils artistics possibles.

Teixir és construir, i sempre és una feina gratificant.

Bon cap de setmana, viatgers!

Audrey ha dit...

No perdre la capacitat d'emocionar-nos!, permetre'ns aquest do...
En un moment molt concret de la meva vida, em van recomanar un llibre de la Elisabeth Kübler-Ross i les seves paraules em van arribar, com avui...Gràcies per compartir-les.

GEMMA ha dit...

De res Audrey, és per això que estem aquí, per compartir! Petonet