divendres, 18 de maig de 2012

Imprevisible

La realitat no està en l'objecte sinó en la mirada, deia Pere Calders (1912-1994).

Aquest any, concretament al setembre, farà cent anys del naixement d'aquest cèlebre escriptor català, que neda junt al gènere d'en Borges i Cortàzar.

Els seus contes són una manera de pensar, una reflexió sobre la condició humana. Sovint posa en evidència l'absurditat de l'home. Un escriptor d'històries imprevisibles.

Intento recordar alguna de les seves històries llegides a l'escola, i em ve al cap el seu estil fantàstic, humorístic i imaginatiu, però cap història concreta, tinc pendent de fer-me amb Tots els contes, per tal de recuperar aquesta creativa narrativa.


(A la imatge una de les seves il.lustracions com a dibuixista)

Tinc una llista immensa de llibres per llegir, aquest plaer de nutrients és del tot irrefrenable.

5 comentaris:

Helena Bonals ha dit...

Vaig deixar de llegir Calders com Simenon, no sé ben bé per què. És molt bo.

Núria Pujolàs i Puigdomènech ha dit...

En Calders per a mi és el millor. Gràcies per compartir aquesta entrada. Un petó!

Eduard ha dit...

Crec que vaig llegir ben bé tot Calders fa un grapat d'anys. L'excusa dels 100 anys hauria de servir-me per recuperar-lo.
Recomano molt la deliciosa novel·la L'ombra de l'atzavara també, i lamento si amb això inflo la teva llista de llibres per llegir :-)

Rachel ha dit...

Vaig començar el "Tots els contes" fan uns mesos. L'he de recuperar doncs em va sorprendre positivament. No pensava pas que aquell libre empolsinat de tapes verdes, simples, de sobre l'estanteria guardés a dins històries tan surrealistes com humanes.

Petons!

GEMMA ha dit...

Hola Helena, no he llegit a Simenon, però ho faré. Gràcies per la menció.

Gràcies a tu Núria, sinó no hagués estat un compartir.

Tens raó Eduard tota recomanació, literària o no, és augmentar la meva llista d'interessos, però m'agrada que així sigui. Gràcies per la teva atzavara!

Hola Rachel, doncs ja veus que jo encara haig de resseguir la seva col.lecció contista.

Bona setmana a tots!