dilluns, 18 de juliol de 2011

Estel.lar

Un cop he esgotat la lectura Moments estel.lars de la humanitat de l’austríac Stefan Zweig, sé que aquest serà un dels llibres que em tornaré a llegir en algun moment (de fet estic pensant si fer-ne una segona lectura ara, però és que tinc esperant-me altres llibres...).

Lectura recomanable i que col.loco sens dubte en la meva memòria lectora preferent. Ha estat un viatge ben plaent per tot un seguit d’esdeveniments històrics que l’autor ha seleccionat perquè considera que han passat a ocupar un lloc destacat en el temps, per representar un abans i un després. Paratges de diferents temàtiques datades en diferents estacions temporals que donen cos a una petita i fascinant col.lecció d'episodis tots ells captivadors i molt ben narrats.

Són un nombre curt de succesos en que tots ells passen a ser segons paraules textuals de l’autor “moments universals que, quan es produeixen, resulten decisius durant segles”. Episodis alguns dels quals m’han semblat apassionants i els he gaudit moltíssim com ha estat el relat de La lluita pel Pol Sud, La primera paraula a través de l’oceà o L’epíleg escrit pel mateix Zweig al drama inacabat de Lleó Tolstoi 'I la llum brilla en les tenebres'.


Li poso un grapat d'estrelles, però ben colorejades perquè m'agraden més.

9 comentaris:

Alyebard ha dit...

Un altre llibre a la pila de pendents per a les vacances! I la pila creix i creix i ...

Joana ha dit...

Una bona recomanació, véne ganes de llegir-lo però en van dos que ja tinc preparats, el deixaré per a després que l'estiu és llarg!!! Gràcies!!!
B7s

David ha dit...

És un llibre fantàstic, tens tota la raó!

fanal blau ha dit...

M'encanta Stefan Zweig; n'he llegit tres, però aquest encara el tinc pendent. Sempre, però, he escoltat boníssimes recomanacions. Hauré d'anar a buscar-lo.
Un grapat d'estrelles i somriures per a tu!

lolita lagarto ha dit...

Zweig és un dels meus escriptors preferits, aquest que comentes no l'he llegit, el demano a la biblioteca ja!
com a no novel·la, "el món d'ahir" és molt recomanable, també val molt la pena llegir-lo!

fanal blau ha dit...

Jo també et suggereixo:

Carta d'una desconeguda,
Vint-i-quatre hores en la vida d'una dona
i Novel·la d'escacs.
Tres petites joies...

Se't gira feina! ;)

novesflors ha dit...

Quanta faena esteu donant-me entre totes...

jordicine ha dit...

No l'he llegit. Me l'apunto. Una abraçada i fins aviat.

GEMMA ha dit...

Si Alyebard, hi ha tant per llegir! Sort que és un plaer inacabable.

Ok Joana, doncs a veure què et sembla. Bon estiu!

M'alegra coincidir David, doncs per a mi les teves recomanacions en són una bona guia.

Gràcies Fanalet, prenc nota dels llibres que em comentes.

Lolita Lagarto, me l'apunto aquest també, gràcies bobica.

Si Noves flors, tensa raó des que estic en el món dels blocs les meves lectures pendents es multipliquen a la potència! Però les ganes de llegir també ho fan al mateix ritme.

Jordi, apunta apunta... tens paper?

Salutacions a tots, alegria i bones lectures!!!