dilluns, 11 d’abril de 2011

Graphé

Les papallones em semblen uns insectes encantadors, agradablement vistosos per la seva rellevant elegància del seu ben dissenyat vestit de colors, a més em transmeten sensacions d'alegria al veure les seves ales saltironejant entre el nèctar de mils de flors. No fa masses dies vaig donar vida a un lepidòpter ben especial.

La serigrafia és una tècnica d'impressió, un procediment d'estergit, obtingut a partir de plantilles. Practicat des de l'antiguitat, es veu que els natius de les Illes Fidji van fer algunes de les plantilles més antigues que es coneixen per imprimir teixits. L'origen del mot serigrafia el trobem en la paraula llatina sericum (seda) i en la paraula grega graphé (escriure o dibuixar).

Aquest cap de setmana em vaig iniciar en aquesta tècnica, del tipus manual, té moltes possibilitats, tant per suport tèxtil com per paper. Aquí un dels resultats obtinguts:


Com que no va prendre el vol, i això que hi vaig insistir, encara resta amb mi.

6 comentaris:

Helena Bonals ha dit...

És molt papallona, d'aquest color precisament.

garbi24 ha dit...

doncs va....a estampar camisetes i al mercaillo, a fer la primera pela

lolita lagarto ha dit...

papallones de colors, papallones a l'estòmac.... i papallones a la catosfera.. bieeen! el millor insecte del món..!

maijo ha dit...

Que bonic! És fantàstic que el teu primer treball tingui ales. Aquest disseny diu molt del temps que estem.
Una abraçada

GEMMA ha dit...

És que estic alimentant la primavera!

Salutacions a tutti.

Ester ha dit...

una papallona amb molta hisòria al darrera....la propera segur que vola. petons Gemma!