dimarts, 14 de desembre de 2010

Eximit

El novel.lista romàntic Victor Hugo va escriure Els Miserables (1862), jo he vist la versió cinematogràfica que va fer el director danès Bille August (1997), protagonitzada per un excel.lent Liam Neeson, i és que com m'agrada el treball interpretatiu d'aquest actor, tant en aquesta com en d'altres pel.lícules.

La lluita i esforç d'un individu ex-presidiari per redimir-se, ambientada en plena França del s.XIX, on queden descrits visibles retrets socials.


Un film molt recomanable, dels bons, encara que l'obra com acostuma a passar segur que el supera. Un llibre convida al lector a posar la seva imatge, una pel.lícula ja ve amb una mirada.

5 comentaris:

òscar ha dit...

Sempre he trobat Liam Neeson un tros d'intèrpret.
Com la llista de llibres pel Nadal comença a esdevenir estratosfèrica, m'apunto al carro de la peli.

maijo ha dit...

Els teus comentaris i recomanacions sempre són interessants. Gràcies.

estrip ha dit...

Jo en llegia capítols en francès amb aquells mini-llibres d'aprenentatge. Em van agradar molt. Li he de donar les gràcies a la professora de francès!!!!

Bona recomanació!!

novesflors ha dit...

Jo he vist la pel·lícula. Em va agradar Liam Neeson i també Uma Thurman, tot i que el paper d'ella és més secundari.

GEMMA ha dit...

Òscar, coincidim doncs, a veure si aquesta t'agrada, ja em diràs!

Maijo, gràcies, tu també m'aportes.

Estrip, veig doncs que tu ets dels que s'ha llegit el llibre, l'obra mestra per excel.lència. No et dic que ho faci en alguna ocasió, en francès estaria bé fer-ho, una bona manera de practicar-lo, aquest idioma el tinc molt rovellat, només em defenso, els idiomes no són el meu fort.

Hola Novesflors, aquest fotograma amb Uma Thurman el trobo preciós, encara que ella a la peli no em convenç del tot però està bé.