divendres, 19 de novembre de 2010

Òscul

Cercant la traducció d'una paraula en el diccionari he descobert que un sinònim de petó és òscul, doncs jo no en tenia ni idea!

Deixo aquí explicat d'on ve aquest mot:

- prové del llatí oscŭlum 'boqueta, òscul', dimin. de os, oris 'boca', que adquirí també el sentit de 'petó' per la forma, petita, que pren la boca quan fa un petó.

1 a) poèt Petó. b) òscul de pau LITÚRG Bes que es fan els celebrants i els fidels en el ritu de la pau.

2 ZOOL Obertura principal que comunica el medi extern amb la cavitat gastral en els porífers (esponges).


Per tant entre els diferents sinònims de petó podem optar per bes, besada i òscul. 

6 comentaris:

fanal blau ha dit...

Jo si la coneixia. Però mira...preferències...em quedo amb el bes, la besada o els petons.
Se'm fan més...propers!

Un petó, doncs!

Helena Bonals ha dit...

"Petó" té un origen probablement escatològic, perquè seria com un ... petit. I òscul també sona a escatològic! Jo ja la coneixia aquesta paraula, que em sona una mica repel·lent en tot cas.

Joana ha dit...

Jo em quede amb els meus B7s, tot i que també m'agrada besada. El que no tenia ni idea és del que dius d'òscul!!! Gràcies, ja sé una paraula més.

Bon capde!!!

garbi24 ha dit...

No sé jo si demanar a una persona que em faci un parell d'òsculs....potser em gira la cara

maijo ha dit...

Hola,
Ho coneixia, però m'ha agradat recórrer la seva etimologia.
Gràcies.

GEMMA ha dit...

Vaig quedar parada al descobrir-ho en el diccionari. No en tenia ni idea. I és que com diu en Joan semblaria sinònim d'una altra cosa, dos òsculs com a parell d'hòsties de les que fan mal vaja!

Però ja ho he usat, i de moment ho he fet posant-hi una mica de conya, doncs a molta gent diria que li sonarà a taiwanés.

Un grapat d'òsculs ben parits per tots vosaltres, vinga!