dijous, 11 de novembre de 2010

Contravenir

Llegeixo en una entrevista que li fan a Lluís Calvo (Saragossa, 1963) que es defineix com eclèctic: perquè d'una banda he construït llibres amb veus molt diverses i he integrat contradiccions, doncs crec que és un estímul. Al cap i a la fi vivim envoltats de contradiccions. És una manera natural d'integrar coses de les avantguardes en un mateix llibre o en llibres diferents, al costat d'un to més realista. Crec que en el meu cas no hi ha una sola realitat, sinó que n'hi ha moltes. Es tracta de reflectir la diversitat en la què vivim, que de vegades pot ser caòtica. Aquest eclecticisme ve de de recollir moltes veus que potser poden semblar dissemblants. Ho xuclo de les avantguardes, d'un vessant més afrencesat, i després del realisme nord-americà i britànic.

La mirada és un furt,
la paraula un delicte,
el roure enmig del vers
un crim estricte,
allò que veig en mi
dolor tan sols,
estafa immaculada,
infàmia aspra, fosca i descarnada
que em nega i em falseja i em difama.
El verb que adoro és la boirosa enveja
del cos que viu, del roc que calla.
Però, dins meu, el món sencer davalla
amb una veu silent
que expia el viure absurd,
que sagna en solitud,
que plora i canta i roba el temps
-paradís absolut-
amb fulgor de navalla.


(Poema seu, Contraventor)


M'agrada ser eclèctica en molts àmbits de la vida, practicar l'art de saber escollir, combinar i barrejar; i també transgredir dins d'uns límits cívics, mirar de traspassar allò acceptat, convencional, de pràctica massiva despersonificada de singularitat.

2 comentaris:

fanal blau ha dit...

Escollir, combinar, barrejar, trangredir, traspassar...també m'agrada i m'agrado sentint-me així.
M'ha fet gràcia la imatge: recordo una joguina de quan era menuda (em sembla que s'anomenava "Picasín" on es barrejàven colors en un petit torn a piles i acabaven per sortir veritables meravelles artístiques.

Una abraçada!

GEMMA ha dit...

Bon dia fanalet! Ja som dos doncs, i segur que en seriem molts més, per cert recordo un joc que funcionava amb aquesta idea que expliques però no sé si es deia així. Una abraçada i bon cap de setmana.