divendres, 15 d’octubre de 2010

Tecura

Ja fa uns anys que vaig veure a Madrid una exposició de l'obra d'un artista ben peculiar, aleshores es feia dir Zush (batejat com Albert Porta, Barcelona 1946). L'altre dia vaig agafar pels pèls els darrers minuts d'un documental que feien sobre ell a la televisió, i vaig rememorar el dia en el que amb una amiga passejavem intrigades dins del seu espai expositiu que t'introduïa en un món tan singular que tocava l'excentricitat.

Es veu que va estar tancat a finals dels anys 60 en un frenopàtic per possessió de substàncies il.legals i té una etapa creativa ben transgressora. En aquella curiosa mostra convidava a l'espectador a conèixer la seva doble identitat, i presentava a nivell artístic el seu propi Estat, que tenia la seva pròpia moneda, la seva bandera, el seu alfabet i els seus segells. I allí davant, jo m'anava endinsant per un viatge psicomental ben íntim i estrany, on aquest plasmava la seva monstruosa realitat plena de fantasies i obsesions.


Des de l'any 2001 ha pres una nova personalitat artística i des d'aleshores es fa dir Evru. Referint-se a la seva etapa zushiana ha dit: "Jo ja no tinc res a veure amb aquestes obres, fins i tot em donen certa vergonya.”

Està considerat tot un artista, a més de científic i místic atret per les noves tecnologies i els llenguatges digitals. Ha creat una màquina de pintar, que consisteix en un programa digital anomenat Tecura, que pots instal.lar al teu ordinador com una aplicació d'escriptori, si t'interessa entra aquí.


A més té una web.

(1- Imatge del passaport del seu pais; 2- Imatges de l'aplicació Tecura)

4 comentaris:

estrip ha dit...

molt bon apunt, i bon descobriment!
Potser m'instal·lo el Tecura!

Ester ha dit...

ostres tu que interessanr...em venen ganes de coneixer mes a fons aquest artista. GRACIES Gemma. Petons de divendres!!

GEMMA ha dit...

Estrip, si et baixes el Tecura ja em diràs què tal. Salut!

Ester, segur que tindràs oportunitat d'assistir i resseguir la seva obra en alguna de les seves properes exposicions, pots començar però entrant a la seva web. Si sé d'ell t'ho faré saber. Petons!

Ester ha dit...

ja he fet una ullada a la seva web...es tot un mon
Petons!