dissabte, 30 d’octubre de 2010

Canviar

Una d'Oscar Wilde per entrar al cap de setmana amb un somriure.

Disculpi'm no l'havia reconegut, he canvia tant!



A la imatge un retrat de Dorian Gray, qui per cert no fa massa vaig veure a la pel.lícula El retrato de Dorian Gray del director Oliver Parker, una adaptació de la novel.la d'Oscar Wilde editada el 1890, i no m'estranya que en època victoriana aquesta obra fos titllada amb termes immorals, doncs està impregnada de visible hedonisme, impossible de concebre dins de la moralitat que manava en el moment de ser publicada. Sort que els temps han canviat, malgrat que no en tot.

Com acostuma a passar diuen que el llibre és millor, jo no l'he llegit. I també diuen que la primera versió cinematogràfica que va fer Albert Lewin la superava, l'hauré de veure.

Canviem, si, però a millor ok? Al contrari no s'hi val.

6 comentaris:

David ha dit...

En Wilde és una mina de frases enginyoses. El retrat de Dorian Gray és un clàssic i, com a tal, es fa difícil dir-ne res de nou. Si t'ha agradat la pel·lícua, el llibre t'agradarà més. Salut!

fanal blau ha dit...

Els canvis, sempre a millor!
Bon cap de setmana llarg...:)
Una abraçada, Gemma!

digue'm ariadna ha dit...

... No he vist l'adaptació de Parker, i no crec pas que la vegi perquè Lewin va deixar el llistó molt alt fent un treball exel.lent, on les imatges i les interpretacions semblen encaixar de tal manera que no t'hi imagines unes sense les altres. El llibre em va agradar molt i, coincidint amb el que Wilde deia, «No hi ha llibres morals o immorals. Els llibres estan ben escrits o mal escrits. Res més», només puc dir que El retrat de Dorian Gray està ben escrit, molt ben escrit...

digue'm ariadna ha dit...

... Els canvis haurien de ser sempre per millorar, i tant! Molt bon cap de setmana =:) ...

Helena Bonals ha dit...

Jo me l'he llegit dues vegades, i no té pèrdua.

I sóc dels que creuen que tot ha canviat perquè res no canviï.

GEMMA ha dit...

Ok, doncs en algun moment potser me'l llegeixi, però ara mateix tinc uns quants que m'esperen amb ànsies per ser llegits. Ho tindré present.

Bells canvis per a tots vosaltres!