dimarts, 10 d’agost de 2010

Retrobar-se

Existeixen llibres de continguts màgics, històries dirigides a tots els públics, fets per llegir, mirar, imaginar i sobretot sentir. Aquí presento un llibre preciós, amb una història bellíssima dins un marc d'il.lustracions fantàstiques.

En el meu cor viu una nena que sempre que té la sensació de que el món no funciona, s'amaga en el seu racó.

En el racó hi ha cançons que esperen a que ella les canti, endevinalles que esperen a que ella les resolgui, records que esperen a que ella els evoqui, somnis que, com la fullaraca, té que amuntegar i anar examinant...

Allí respira tranquil.la i camina a poc a poc.

El silenci entre notes dóna forma a la música, un silenci que transmet el missatge de que existeix un món nou i formós.

En el meu cor viu una nena que sempre s'amaga en el racó, però només per una estona. És perquè necessita una mica de temps per tornar a trobar el seu lloc al món.



El millor de tot plegat és que ha estat un regal que una persona ben estimada m'ha fet pensant en mi. I haig de dir que només de llegir aquesta síntesi argumental, que he transcrit aquí de la seva contraportada, m'he identificat enormement, i se m'han despertat emotius bategs.

Gràcies m...

(Es tracta del llibre "Esconderse en un rincón del mundo" del taiwanès Jimmy Liao, qui després d'una brillant trajectòria en el món de la publicitat, una malaltia el va obligar a replantejar-se la vida, i va decidir abandonar el seu lloc de treball per dedicar-se exclusivament a escriure i dibuixar les seves pròpies històries)

6 comentaris:

Elena Aranda ha dit...

Un llibre preciós que ha merescut sobradament el Premi llibreter d’enguany

http://sobrellibres.cat/2010/06/22/premi-llibreter-2010/

estrip ha dit...

un preciosa recomanació, que serveix tant per un mateix com per fer un bonic regal.
Me l'apunto!

Ester ha dit...

preciós...vaig poder gaudir per uns instants del llibre....unes il.lustracions fascinants i uns escrits molt acollidaors....ja me'l passaras!

David ha dit...

Retrobo els teus sempre interessants posts. De ben segur que és un llibre preciós! Salutacions, Gemmna!

Sandra D,Roig ha dit...

Prenc nota Gemma!
em fa molta falta aquesta lectura
una abraçada

GEMMA ha dit...

Hola Elena, doncs no sabia que havia rebut algun premi, pel meu gust se'n mereix un munt! Gràcies.

Estrip, val molt la pena, no deixis de fullejar-lo en algun moment.

Estereta, ja te'l passaré, i tant!

David, pel meu gust de ben segur, és d'una preciositat enorme, jo diria que tot ell està expressat amb la cura i la delicadesa de l'ànima. Bones i noves retrobades mútues!

Sandra, m'alegra saludar-te de nou, et recomano de tenir-lo a les mans per mirar de saborajar-lo, crec que val molt la pena i penso que t'agradarà, transpira clara poesia, un regal que t'has de fer doncs.

Una abraçada conjunta a tots!!