dilluns, 2 d’agost de 2010

Johnny

L'escriptor argentí Julio Cortázar es va inspirar en els darrers anys de la vida de Charlie Parker per descriure el personatge de Johnny que protagonitza un dels seus reconeguts contes, El perseguidor.

La història la trobo molt ben narrada. Una ficció de disertacions en veu d'un periodista que pren notes i dialoga amb el gran músic per tal d'escriure la seva biografia. Tot transcorre durant les acaballes d'aquest personatge mític, que viu immers de manera prou lúcida en els seus suburbials estats personals causats pels efectes demolidors d'aconteixements i vicis varis, cercant cert sentit a la seva vida.

- Escolta, fa una estona has dit que en el llibre hi mancaven coses.
- Ah, sí, et vaig dir que hi mancaven coses. Mira no és només el vestit vermell de Lan. Del que t'has oblidat és de mi.
- Va, Johnny.
- De mi, Bruno, de mi. I no és culpa teva no haver pogut escriure el que jo tampoc sóc capaç de tocar. Quan dius per allí que la meva veritable biografia està en els meus discos, jo sé que ho creus de veritat i a més sona molt bé, però no és així. I si jo mateix no he sabut tocar com devia, tocar el que sóc de veres... ja veus que no se't poden demanar miracles. Bruno, fa calor aquí dins, marxem.



(Extret del llibre El perseguidor de Julio Cortázar il.lustrat per José Muñoz.)

5 comentaris:

David ha dit...

Ep! Cortázar escrivint sobre Parker? No en tenia ni idea! Això ho he de buscar ara mateix! Gràcies!

Ester ha dit...

petons gemmissima!!!!

Joana ha dit...

Moltes gàcies, Gemma!!!
Tens facebook?

F.Puigcarbó ha dit...

Un conte extraordinari, aquests i tots els del recull que sota aquest títol vaig llegir fa temps.

GEMMA ha dit...

Si David, així és, i crec que t'agradarà. Salut!

The same, petons Esteríssima!!

De res Joana, per això estem, no sé si coneixes el conte. Dir-te que no tinc facebook, ni en vull tenir, ho sento... Qualsevol cosa ens comuniquem via mail com fins ara, ok? Petons, bonica!

Hola Francesc, m'alegra coincidir. Ara m'he posat a llegir Rayuela, a veure què tal, feia temps que volia endinsar-m'hi. Salut!