dimecres, 7 de juliol de 2010

Egosurfing

Quan un somni s'acompleix, el temps invertit no existeix. Extret del llibre Egosurfing de la mallorquina Llucia Ramis, una lectura amena, original, molt àgil i fresca. Penso que apropiada per llegir-la durant les vacances.

Que per cert, el terme que dóna nom al títol ve a significar narcisisme digital: que designa la pràctica que consisteix a navegar per Internet a la recerca d’informacions sobre un mateix, amb l’objectiu de trobar-se però sobretot de sentir-se buscat, i per tal de sentir-se viu.

L’obra de Llucia Ramis critica i al mateix temps és deutora d’aquesta nova cultura i de la tendència a l’egolatria en la nostra societat.



En un moment donat em vaig dedicar a fer aquest exercici narcisista i el vaig concloure ràpidament, només estic citada un cop com a sòcia d'un organisme (i de fet ja fa anys que no en formo part), tinc poc pes dins l'ampli arxivador digital com a nom propi, que actualment té més de vuit mil milions de documents, molts més que el nombre d'habitants del planeta.

Si vols sentir un fragment del llibre llegit per la pròpia escriptora entra a aquí.

7 comentaris:

òscar ha dit...

Prenc nota, que ja he de començar a preparar la biblioteca portàtil per les vacances. Que no tot ha de ser rostir-se al sol i practicar el noble esport de les pales damunt la sorra.

Clidice ha dit...

Gràcies! Després m'ho escolto, que ara no puc :) saps que he fet oi després de llegir-te? ^^ aiiii que en som de càndides a vegades! :)

garbi24 ha dit...

M'encanta sentir parlar la Llucia Ramis, aquesta dona m'enganxa

estrip ha dit...

és veritat, fa pinta de bon llibre per l'estiu.

GEMMA ha dit...

Desitjo que si el llegiu passeu una bona estona!

Has fet egosurfing Montserrat, veig eh! Jaja!!!

Mireia ha dit...

A mi em va decebre, aquest llibre (el vaig trobar MOLT FLUIX), però la diversitat ens enriqueix, oi??
Petons estiuencs

GEMMA ha dit...

No la calificaria de GRAN novel.la, però l'estil d'escriptura de l'autora i la seva simpàtica inventiva m'ha agradat. He passat una bona estona.

Si, la diversitat ens enriqueix, i per tant la teva opinió també, gràcies Mireia.

Petons amb desig de que siguin una mica més fresquets!