divendres, 26 de febrer de 2010

Yoshiro

L'entrada d'avui va dedicada a una persona que considero especial, per a mi aquest ser té àngel, ell és l'artista Yoshiro Tachibana que si acostumes a passejar per viatge plural potser recordaràs que vam intercanviar un compartir ja fa uns mesos, al juliol passat. Li vaig fer una enquadernació d'un catàleg de la seva obra que em va enviar, per sorpresa meva, en format pdf a la meva adreça de correu. (Per saber més sobre aquest intercanvi pots clicar aquí.)

Doncs bé, ahir vaig rebre un correu seu amb el link d'un article que han publicat al diari La voz de Galicia, sobre una entrevista que li han fet. Per no traduir tot el text que és llarg, si t'interessa llegir-lo entra aquí.

Entre altres idees deixa anar pensaments com ara aquest: No vull créixer més, perquè ja ho he fet molt. Mentalment, vull pintar com un nen, perquè la seva pintura no és racional sinó instint. Abans de morir, la meva meta és ser més lliure, per aconseguir pintar com un nen.


Hi ha ànimes brillants, d'alè commovedor.

(A la foto una obra seva, My secret room, que haig de dir que m'ha costat escollir una, entre tantes que té exposades en el seu bloc, per posar-la aquí, doncs hi ha moltes que m'agraden)

6 comentaris:

David ha dit...

La voluntat d'acabar pintant com un nen ha dominat l'obra de molts artistes del segle XX, sobretot a partir de les avantguardes. No tots se'n van sortir, però n'hi ha que s'hi van acostar molt.
M'he de mirar més bé l'obra d'en Tachibana però sembla atractiva. Una salutació.

GEMMA ha dit...

Hola David, a mi aquest artista em trasnmet sensacions nutritives, i el que conec de la seva persona també.

Gràcies per les teves enriquidores aportacions.

Petons, cuida't!

- assumpta - ha dit...

No el coneixia Gemma. M'ha agradat la forma que té per expresar, com bé dius tu, l'art i l'àngel que duu dins seu.
Bones sensacions les que em fa arribar.
:)

GEMMA ha dit...

Ok Assumpta, i que les bones sensacions no s'acabin mai i es vagin reproduint constanment!! Petons

- assumpta - ha dit...

Completament d'acord, Gemma!
Una capseta de bones sensacions i mil petonets dins seu, per a tu!!!
:)))

GEMMA ha dit...

Uau Assumpta, les aniré dosificant bé, gràcies!