dimarts, 2 de febrer de 2010

Tresor

M'agrada l'enginy de Raquel Moreno López, arquitecta i dissenyadora de reciclatge. Després de llegir un article sobre el seu treball i entrar als seus blogs, opto per fer-ne emissió per aquí:

"Vaig començar teixint cables i a continuació volia teixir-ho tot. Em satisfà teixir materials quotidians, traient-los de context per tal d'elaborar objectes útils, atenent a idees associades a cada material: llums de cables, papereres fetes amb paper usat, bolsos de bosses de plàstic, sac per la roba bruta fet amb retalls i teixits reutilitzats.

Els materials són quotidians, doncs tot el que ens rodeja conté altres formes i usos latents. Per altre part, la preocupació mediambiental és alguna cosa que els joves tenim en compte. A més el concepte residu és subjectiu, el que uns consideren deixalla per altres és un tresor.


Penja les seves creacions per Internet, a veure que et semblen.

6 comentaris:

- assumpta - ha dit...

L'altre dia també en vaig llegir un article, em sembla que era en un dominical però no recordo en quin.

Tinc una coneguda que amb les bosses que habitualment donen als supermercats, fa bosses (bolsos), bosses per al reciclatge de les mateixes bosses, fundes pel mòbil i per nadal estava preparant unes faldilles per al carnestoltes. Com no viu on jo visc i és una persona gran no sé si podré aconseguir fotografies, però ho intentaré.

I sí, cal que tots prenguem més consciència en el tema reciclatge i en pensar que potser allò que per a nosaltres només és deixalla algú és capaç de veure-hi un tresor.
Que tinguis un bon dia, Gemma.
;)

Clidice ha dit...

quina gràcia! avui m'han regalat un cistellet fet de ganxet amb ... bosses de supermercat! :) Una abraçada sense reciclar ^^

garbi24 ha dit...

Això si que es aprofitar....

GEMMA ha dit...

Gràcies Assumpta, podriem fer tantes coses amb els materials quotidians, que suposo que només és manca de "cultura reutilitzable i recicable", per tant consciència i posar-s'hi.

Expressar-ho com a TRESOR, m'ha encantat!

Hola Montserrat, doncs quina coincidència, quin regal més xulo i currat.

Joan, cal aprendre a aprofitar si!

Joana ha dit...

És una autèntica meravella.

GEMMA ha dit...

Si Joana, és preciós. Cosir és una activitat que tinc pendent d'aprendre, alguna cosa he fet amb la màquina, però només han estat aproximacions, no tinc cap domini de la tècnica encara. I fer-ho a mà em defenso mínimament.