dimarts, 16 de febrer de 2010

Raval

Avui enceto un nou apartat temàtic, sobre el significat o la història de certs conceptes/noms/expressions, aquells que pel motiu que sigui en un moment donat em provoquen voler esbrinar-ne els seus continguts.

RAVAL: paraula d'origen àrab, rabád.

- Part d’una població que està o havia estat extramurs.
- Part extrema d’una població.
- Població annexa a una altra de més gran.


Font: Diccionari de la llengua catalana, de l'IEC

- Barri o caseria situada als afores d'una població.

Font: L'Enciclopèdia Catalana


El relaciono amb el barri del Raval del districte de Ciutat Vella de Barcelona, per saber sobre aquest, fes un clic aquí.

La fotografia del post és una famosa imatge del fotògraf català Joan Colom, qui ha deixat bon testimoni de la vida dels carrers d'aquest barri a finals anys 50, conegut aleshores com a Barri Xino o barri del pecat.

7 comentaris:

estrip ha dit...

a tots els pobles hi ha un raval, en forma de barri o en forma senzillament de carrer.
Bon concepte per començar a que nou apartat.

garbi24 ha dit...

Interesant!!

David ha dit...

Mira, en aquest blog també parla del Raval i de les fotos d'en Colom:
http://bcn-antic.blogspot.com/

L'etimologia és una de les meves passions, m'alegro que hagis decidit de parlar-ne!

Clidice ha dit...

m'agradarà saber perquè diem com diem als llocs i a les coses :) gràcies :)

joanfer ha dit...

Jo també desconeixia totalment aquest origen. M'ha semblat curiós i interessant. Gràcies per l'aportació! ;)

marta ha dit...

Doncs mira, m'ha servit per adonar-me perquè en diem així del Raval que també hi ha a Montblanc.

GEMMA ha dit...

Llegir-vos ja suposa tot un bon i animat començament. Gràcies!

PD: David, merci pel link, ja he fet una ullada al blog i està ple d'interessant informació. He vist que hi ha un video del Permanyer que no em vull perdre, però me'l miraré més tard.