dimecres, 20 de gener de 2010

Estil

Un troba el seu estil quan no pot fer-ho d'una altra manera. Del pintor alemany Paul Klee (1879-1940).


I no obstant, ell mateix va pintar dins de diferents estils. Devia ser doncs, perquè cadascuna de les obres elaborades només la podia haver pintat tal com la va pintar, dins del seu estil concret. Tenint en compte les moltes influències que el van poder anar definint en cada moment; i tot són etapes, però també calen habilitats.

(A la imatge Jardí turc, obra seva)

5 comentaris:

Clidice ha dit...

una reflexió molt interessant, tot i que discrepo una mica del comentarista anterior ;)

estrip ha dit...

i l'estil s'ha de buscar fins a no trobar i després aplicar?
i les influències compten?
O l'estil apareix senzillament com apareix l'amor, potser?
m'agrada la reflexió, però es tant fàcil com sembla. Em sembla!

Joana ha dit...

Estils, habilitats, influències, inspiració del moment, intenció del pintor en expressar la seua obra... crec que és tot plegat el que es posa en joc quan s'intenta fer una creació de qualsevol tipus.
Un colotit molt intens i uns efectes molt ben aconseguits. M'agrada molt.
B7s, me'n vaig cap al bosc!

GEMMA ha dit...

Hola macos,

Suposo que abans hauríem de definir què s'entén per estil.

A mi la cita em ve a dir, principalment, que quan un pinta, escriu, etc... ho fa dins d'un estil concret perquè és així com li surt i com ell s'entén amb el seu propi llenguatge, i que significa que és tal com ho sap fer, de la manera en que pot i per tant sap expressar-se, i no d'una altre manera, i és la millor al ser la que més naturalment li surt i més còmodament es manifesta.

Jo diria per tant que l'estil natural-propi surt, ara bé un pot polir-se, agregar nous elements, evolucionar i desenvolupar nous estils.

Però també si vol, lliure és, també pot fer el que ell li interessi, trencant el seu estil forçant-se a fer un altre...

Inacabable, i complexa també!

Ester ha dit...

Aquest quadre de Klee m'encanta, com tot el que fa aquest magnífic artista. Pintar és un plaer, és un art en tots els seus aspectes. L'estil..justament ahir en parlava amb unes companyes que també pinten d'aquest tema. Jo em preguntava si tinc algun estil alhora de pintar, si quan algu mira la meva obra sap reconeixer en ells el meu estil o que he estat jo...que vol dir tenir un estil...reconeixer en l'obra un pintor? desenvolupar un tipus de tècnica que surt de dins d'un mateix amb l'experiència que vas adquirint de tu i dels altres?..... És un tema força complex. Tenir un estil propi et fa tancar-te en una manera de pintar o tenir un estil és la capacitat d'utilitzar tècniques variades que en totes elles vas descobrint nous estils i noves maneres d'expresar el que és un???? quin rotllo estic escrivint ...pero es que és una pregunta que la tinc molt present ultimament
salut !!