dilluns, 26 d’octubre de 2009

Estratègia

He rebut un pps amb una història sobre la importància de l'estratègia, que vull compartir-la amb tu:

Un home, en edat avançada, vivia sol a Minnesota, USA. Volia cavar la terra del seu jardí per plantar flors, però era una feina pesada per a la seva edat. El seu únic fill, que normalment l'ajudava en això, estava a la presó.

El vell va escriure la següent carta al fill, explicant-li així la seva dificultat: "Estimat fill, estic trist perquè aquest any no podré plantar el jardí. Odio no poder fer-ho, perquè ja saps que la teva mare adorava les flors, i aquest és el moment propici per fer-ho. Sóc massa vell per cavar la terra. Si estiguessis aquí, no hi hauria cap problema, però sé que no em pots ajudar estant com estàs pres. Amb amor, el teu pare."

Poc després el pare va rebre el següent telegrama: Per amor de Déu, papà, no cavis el jardí, va ser aquí on vaig enterrar els cadàvers!

A les quatre del matí de l'endemà, una dotzena d'agents de la FBI i de policies van aparèixer i excavaren tot el jardí, sense trobar cap cos.

Confús, el vell va escriure de nou al fill explicant-li el que havia succeit i aquesta va ser la resposta del fill: Ara pots plantar el jardí, papà. Era el màxim que podia fer, en aquest moment!



Pensar estratègies com en el joc d'escacs.

(Il.lustració de Judit Frigola)

9 comentaris:

Anna ha dit...

Ja l'havia llegit aquesta història, i dic el mateix que em vaig exclamar per mi en aquell moment: Fantàstica i tendre història!
Bona setmana.

estrip ha dit...

m'ha recordat una mica en Wilt de Tom Sharpe

Clidice ha dit...

si, com diu l'estrip, a l'estil de Sharpe :)

Ester ha dit...

una història molt bona
salut!

Joana ha dit...

Jo també he pnsat en Sharpe en llegir-la.

garbi24 ha dit...

Molt bona pensada, ja veig els polis allà treballant la terra.

GEMMA ha dit...

Hola sextet!

Veig que en Sharpe ha viatjat per la majoria de les vostres ments, potser qui es va inventar la història es va inspirar en ell.

I és que s'ha de ser pillo per la pensada del pres!

Jo bona bona estratega? Ja hi pensaré.

Salutacions somrients.

Dr. Flasche ha dit...

Potser ja el coneixes. Però et poso el link d'un blog on trobarás la història d'un pastor molt bonica...

Avui, que Catalunya m'ha donat un disgust molt gros amb això de Santa Coloma, que m'ha entrestit molt, venir a casa teva, i retrobar el meu país net, m'alegra enormement...

Espero que t'agradi el conte que et recomano, si es que no el coneixies...

http://albardial.blogspot.com/2009/10/el-hombre-que-planto-arboles-y-crecio.html

david

GEMMA ha dit...

Hola David, respecte als darrers descaballats aconteixements que estan sortint a la llum: és penós.

Gràcies per les teves maques paraules respecte viatgeplural, ara em llegiré el conte que em cites, merci de nou.

Estigues bé.

Càlides salutacions.