dimecres, 30 de setembre de 2009

Cervell

Ahir en el programa Singulars de tV3 van fer una interessant entrevista al prestigiós neuròleg Álvaro Pascual-Leone, catedràtic de Neurologia de l'Escola Mèdica de Harvard i director del Centre per a l'Estímul no invasor del Cervell de Boston. L'investigador valencià, de 48 anys, és impulsor de la tècnica d'estimulació magnètica transcranial, capaç de canviar comportaments. És la realitat la que veiem amb els ulls, o bé és la que veiem amb el cervell? Què ens fa ser el que som?...



El cervell és un òrgan ple de misteris sorprenents, realment un flipa davant del seu gran potencial. I el dia, que arribarà, que es puguin llegir els pensaments la hipocresia caurà en l'abisme, aleshores sabrem manejar tanta autenticitat?

6 comentaris:

Cris ha dit...

El tema cervell humà és una de les meves "obsessions", em fascina seguir els descobriments, les àrees que s'activen segons l'activitat que realitzem, les diferències entre sexes etc. etc.
Us recomano els llibres d'un científici i divulgador d'aquest àmbit: l'Adolf Tobeña.
I també de l'Ignacio Morgado i gent de "El Cervell Social" la càtedra UAB de neurociències societat.

http://www.elcervellsocial.net

I per cert! Sobre això que es puguin "llegir els pensaments" mmmm... sóc força escèptica al respecte, però frisaria per veure la cara de molts hipòcrites al veure's descoberts! ;-)

Petons

Joana ha dit...

Molt interessant el tema que ens ofereixes, i la teua reflexió final.
Si ens llegirem el pensament, supose que l'hauriem de controlar molt més, sobre tot aquells que pensen d'una manera i actuen d'una altra. I no en són pocs els que ho fan. M'agradaria veure els politics amb el cervell al descobert i contant totes les seues mentides, seria una experiència per a no oblidar mai.

Gemma ha dit...

Hola Gemma,

És alucinant! i no l'aprofitem suficientment. Tanta autenticitat...em pregunto si és necessària, a partir d'aquesta perspectiva quasi que prefereixo no fer servir tant el potencial.

Un petó guapa.

estrip ha dit...

El vaig veure. Tant increïble com perillós.
Una disciplina la seva que inclou, tecnologia, filosofia, psicologia i unes quantes "ies" més.

Dr. Flasche ha dit...

Umhmh...espero que aquest dia no arribi mai, mai, però mai, mai

Crec que la hipocresia em sembla un preu raonable a pagar donats altres aventatges de que et pugin llegir el cervell..

GEMMA ha dit...

Hola bells cervellets!

Jo penso que si arribem a llegir els nostres pensaments, perdrem l'espai de la nostra intimitat per a poder imaginar, fantasejar, crear, pensar, reflexionar... potser és millor que ens treballem individualment per ser més autentics i no perdre així la màgia que suposa el raciocini silenciat.

Gràcies pels vostres comentaris, sempre m'aporten, em fan pensar.

PD. Cris, gràcies per la referència, m'apunto la ressenya del llibre.