dissabte, 27 de juny de 2009

Vinoteràpia

No sabia d'aquest us del vi, amb el que m'agrada a mi el vinet!


A la Rioja per exemple, és cada cop més habitual la vinoterapia, un sistema importat de la regió de Burdeos. El vi conté antioxidants que neutralitzen els radicals lliures de la pell, responsables del seu envelliment. Segons els adeptes, submergir-se en una banyera plena de vi o most és una bona opció per lluitar contra les arrugues, les taques cutànies i les potes de gall. A més, el vi proporciona major consistència als músculs i ajuda a disminuir la papada o la pell penjant sota els braços.

Si s'escull un lambrusco, que és ric en minerals, s'ajuda al manteniment saludable de la pell.

El sauvignon o el xianti tenen propietats tranquilitzants.

El cabernet o el merlot contribueixen a eliminar cèl.lules mortes.

El rioja val per diversos tractaments.


M'hauré d'assabentar de les propietats terapèutiques dels vins catalans, però del bany de cava que me'n dius? O potser ja t'has fet un bany de vi? No cal anar tampoc a la Rioja a casa nostra també n'hi ha d'aquests plaers.

Un dia ho provaré, clar que sí, són sensacions segur gratificants i si fa salut millor encara.

10 comentaris:

Anna ha dit...

Ostres, ho trobo genial, però, pensant, pensant... l'altre dia em van dir que si estàs molt adolorit o cansat el millor és que dins el bany que t'acostumes a fer en aquestes situacions, hi desfacis un parell o tres aspirines, i la veritat és que és molt efectiu. Aleshores penses que si pels pors, dues tristes aspirines afecten tant al cos... imagina l'efecte d'una banyera plena de vi??? mare de Déu, la pell impecable i d'una joventut espectacular, però un pet com una casa!!!
Que tinguis un rejovenidor dia!

Joan ha dit...

Gemma doi una ullada, però a la farmàcia esta esgotat. www.revidox.com


Bon dia

Joan :-))

Siempre al filo de lo pisable ha dit...

jajaja...ostres jo he descobert el gust pel vi no fa gaire. Pero, estic segura de qe es bo per tot aixo que ens expliques. Coses molt interesants com sempre.

Petons

Gemma ha dit...

Gemma, això del vi...fred o calent?
Ho haurem de provar, però no sé si m'agradara gaire fer olor de vi.
Amb xocolata ja és un altre cosa eh? Si ho proves m'ho dius, a veure que tal. Petons.

annna ha dit...

Si Gemma, ja va temps que als centres de bellesa amb cert "level"
es banaglorien d'utilitzar tècniques basades en el vi, i en diferents variants del raïm...
si he de ser sincera, a mi m'agrada veure-me'l. Amb els anys he après que amb mesura, tot i que algun dia tinc algun "daltabaix" i passa el que passa, jo o ho he provat mai, xo no m'imagino dins una banyera plena de vi, igual q tampoc plena de xocolata, de pedres calentes, de fang, d'herbes, etc, estem recorrent a remeis que segurament els nostres avantpassats utilitzaven...xo ara desde la verten "sofisticada" i quan passes per caixa encara se't fa més evident!!!
La banyera, les sals, musiqueta, les aspirines, aigua al seu punt i espelmentes...crec que és més que suficient i molt, molt agradable!!!
Una abraçada:)))

Cris ha dit...

Doncs sí, fa temps que n'he sentit parlar però encara no he trobat la ocasió per probar les "excel.lències" que expliquen de la vinoteràpia, tot i que m'agradaria molt.
Sí que he provat els massatges de xocolata i són tot un plaer que recomano!!!! (van ser regals i ho agraeixo perquè sino un sempre pensa que s'en pot estar).
Si és que estem tornant a l'essència, als remeis naturals que es proporciona la natura!!! Que n'eren de savis abans sense tanta tècnica sabien veure'n les virtuts i els beneficis!

Petons Gemma!
Ah! i benvinguda (!) s'et trobava a faltar!

Joan ha dit...

Heu provat lo de la llet burra??.

Nanit

;-)Joan

GEMMA ha dit...

Hola Anna!! Jaja, un pet com un campanar!! No s'ha de veure eh, es tracta d'un bany!! Petonets

Ei Joan, he entrat a la web que cites, no sabia de l'existència d'un eleixir per l'eternitat, sona a somni, ja l'has provat el rivedox? ja m'explicaràs! Petons i merci per la informació.

Esther, un dia podem anar juntes!! jaja!! però el vinet dins d'una copa segur que té més sabor. Petons bonica

Gemma veig que et va més el dolç! Si ho provo t'ho explico, jo suposo que aquests banys van amb vi però no dircetes de l'ampolla, es deuen barrejar amb d'altres productes perquè sinó surttiríem alcohilitzats en molts aspectes i fent esses segur! Petons xocolatera

Hola Annna, ja veig que n'estaves al corrent i jo sense saber-ho, no et guardis aquests secrets, comparteix-los!! Petonàs gran level!!

Cris, si vols un dia junt a l'Esther i qui s'apunti ens regalem aquesta excel.lència, suposo que ens la mereixem, no? El de xocolata jo tampoc l'he provat, vaig molt endarrerida en aquestes coses veig. Petonàs i a per més plaers.

Joan, banys amb llet de burra? Aquest tampoc l'he provat, mecaxis!! l'apunto també a la fitxa. Petons i que decaiguin les propostes.

Bon dia a tots!!!

esteve ha dit...

Ei que m'ho perdia.

Quan volgeu fer un banyet de vi m'ho dieu .Aquest any el sector del vi esta en bancarota. O sigui baretet els 150 litrets de vi

GEMMA ha dit...

Ok Esteve, tu empenyent el tema cap el teu territori eh! Jaja!! Ja et faré una comanda quan arribi el moment. Petons