divendres, 12 de juny de 2009

Flux

Mihaly Csikszentmihalyi és un catedràtc de neurociència de la universitat de Stanford. Es dedica a investigar la base i les aplicacions dels aspectes positiius del pensament, com és l'optimisme, la creativitat, la motivació intrínseca i la responsabilitat.

Pero és més famós per la seva creació de la idea de flux, que pot descriure's com un estat en el qual l'atenció, la motivació i la situació es troben, donant com a resultat una mena d'harmonia productiva o retroalimentació. Per assolir un estat de flux, s'ha d'aconseguir un estat d'equilibri entre el desafiament de la tasca i l'habilitat de qui la realitza. Si la tasca és massa fàcil o massa difícil, el flux no podrà presentar.


Aquí tens un petit fragment d'una entrevista que li va fer l'Eduard Punset:



En els moments en que estic ocupada en temes creatius sento aquest estat de flux que és xulíssim, l'acció m'absorveix i em sento de conya, vibro, sóc feliç.

Bellíssim estat de flux per a tu, i desitjo que no cessi durant tot el cap de setmana.

5 comentaris:

Ester ha dit...

Bon dia
Si, realment m'hi identifico amb aquest estat. Un estat latent, inexplicable, intens i apassionat...en aquests instant em sento plena, feliç i amb contacte amb el meu jo ( i quin jo! heheheh)

GRÀCIES GEMMA
Bon cap de setmana i molts estats de flux...uix ...!

Gemma ha dit...

Hola Gemma, doncs a mi m'encanta la sensació de flux, jo l'identifico amb una combinació de contemplació-relaxació-creació.I en quan al resultat, el que tu dius que ens sentim de conya, vibrem i en conseqüència som feliços. Jo desitjo que te'l facis durar molt de temps. Un petonàs.

diurf ha dit...

Ja no recordava que em faltava,... és aquest estat que només em donen certes activitats, un estat de concentració, percepció, creació total...

gràcies per fer-me memòria!

Dr. Flasche ha dit...

molt interessant...

hi ha tantes coses que no sabem del nostre cap...

una abraçada

david

GEMMA ha dit...

Hola macos!

Desitjo que el vostre estat de flux continu o neixi o es busqui etc... i un cop estigui dins vostre es mantingui viu tot el llarg temps possible!!

Petons plens de bones vibracions.