dimarts, 30 de juny de 2009

Cordes

Has sentit a parlar de la Teoria de les cordes?

Jo l'altre dia vaig tenir l'ocasió de saber sobre la seva existència en una trilogia de reportatges científics realitzats per l'agència Nova, he vist que els pots trobar a Internet, fes un clic. No és àgil de comprensió pels desubicats en aquests temes però la idea s'agafa i crec que val la pena saber on es troba actualment la ciència alhora de donar resposta sobre l'origen de l'univers. Aquí tens un breu flash d'aquests documentals:



Per cert, he començat a llegir-me la Història del Temps, del big bang als forats negres de Stephen W.Hawking, ja t'explicaré, no va de fòrmules matemàtiques ja ho aclara en el pròleg el propi autor, està escrit intencionadament amb un llenguatge didàctic i planer, dirigit al gran públic, és a dir per a la gent de peu, com algú com jo vaja, ubicada fora del gremi científic. I bé, ja em suposo que el més probable és que absorveixi només una minúscula idea de la complexa comprensió d'aquest misteriós univers, però menys és res. Em ve de gust endinsar-m'hi.

L'Univers Elegant... és maca l'expressió, no et sembla?

5 comentaris:

Anna ha dit...

Ostres Gemma, avui poses el llistó molt alt, eh??
Jo, fa uns mesos, vaig veure una sèrie de reportatges sobre l'Einstein, la teoria de la relativitat, la nova teoria de les cordes i el que s'aguanta de la teoria de l'Einstein i el que ja no té sentit... total, que m'he quedat igual que estava. Això si, molt, molt interessant!!
I tot això tenint en compte que tinc un germà que és un autèntic crack en tot el que es refereix a la física universal... però res noia, no se m'ha encomanat res de res!!
A veure si a tu, amb el llibre que llegeixes, te'n surts mes que no pas jo.
Que tinguis sort, jeje!
Una abraçada gens relativa!

annna ha dit...

Gemma, el post d'avui em sembla que a mi em fa por i tot...m'impressiona massa per poder arribar a opinar i tot , esperaré la teva opinió en relació al llibre del Howkins i a veure què ens en dius, xq personalment se'm fa una mica pujada aquest tipus de temes tant "elevats"!!
fins aviat:)

GEMMA ha dit...

Hola Annes!!!

No tingueu por, si me'l llegeixo jo és perquè vosaltres també ho podrieu fer. De moment ja vaig pel segon capítol, diria que són temes que ens semblen abstractes i inabarcables a aquells que ens creiem de ment abstracta... i de fet són temes del tot terrenals i se suposa que palpables, curiós, no?

Tot aporta i ens instrueix d'alguna manera , a veure que trec d'aquesta lectura. No estic obligada a acabar-me'l, només faltaria!

Petonets!

Dr. Flasche ha dit...

Uhmhmh...cuidado amb les supercordes, potser algun dia ens enduguem una sorpresa i comprobem que tot plegat són un cuento...

Encara que és cert que posseixen el rigor de la ciència, i que de moment, és l´únic que tenim...

mirant cap l'univers, ehh?

GEMMA ha dit...

Mirant d'entendre'l David, gens fàcil per a mi t'ho asseguro! ja vaig pel tercer capítol de la Història del temps, em toca llegir l'univers en expansió!

Diria que tuu d'aquests temes en saps més. Si tinc greus dubtes ja recorreré a tu.