dijous, 30 d’abril de 2009

Magnetisme

Ahir vaig anar al cinema, tenia ganes de veure Le voyage du ballon rouge (El vuelo del globo rojo), i per fi ho vaig fer. Però no explicaré de què va.

Només dir que m'agrada el cinema introspectiu, aquests treballs elaborats des d'una òptica visual i narrativa més personal, conegut com a cinema d'autor. Connecto amb els missatges de textures minimalistes, transmesos a partir del recurs poètic i intimista. Enllaço amb els arguments que ofereixen lectures obertes, poc definides, plenes d'inundant creativitat, exquisitament polièdriques. Simpatitzo enormement amb el cinema d'estil sensitiu, detallista, de ritme pausat, d'imatges sensuals, de tocs seductors, que et permet viatjar i descobrir un munt de belleses silencioses... m'encanta!!


Es tracta d'una adaptació d'un curtmetratge d'Albert Lamorisse de l'any 1956 Le ballon rouge que ara també vull veure doncs és el curt des d'on s'ha inspirat el director taiwanés Hou Hsiao Hsien per fer-la, tot un clàssic que encara no he tingut el gust de veure.

Cinema per gaudir-ne sense presses ni clitxés.

Un gràcil vol, de curs fràgil.

4 comentaris:

Anna ha dit...

Cinema d'autor... mmmmhhh, cinema d'aquell que, quan has d'explicar en un moment de que va la peli, engegues dient "...si es que en realitat no passa res, però es tant bonica!".
M'encanta aquesta sensació, i és que el fet que no passi res narrable massa notori no significa que no digui res, però això és mes difícil d'explicar, ja que les paraules tenen tants sentits com persones hi ha que se les escolten.
M'agrada molitíssim aquest tipus de cinema.
Encara que aquesta no l'he vist, queda pendent!
Bon dia Gemma.

Ester ha dit...

mmmmm em venen ganes d'anar-la a veure. Segur m'agrada!! gràcies per la proposta Gemma.
Abans d'ahir vaig veure un de la cineasta, artista i escriptora Miranda July....és una noia jove que experimenta amb la soletat. La pel.licula te un toc most-modern curios pero que val la pena veure-la. Es diu: TU Y YO I TODOS LOS DEMÁS. En aquest pel.licula Miranda July és directora i actriu
Bon dia!!!!

Gemma ha dit...

Suposo que com tot és enxampar l'autor i el missatge que realment ens interessa. Jo n'he vist alguna de molt bona i d'altres de dolentíssimes, hi ha autors que potser es penjen massa del setè art.El cinema per mi és un art on els recurssos estètics i visuals en totes les seves bessants es poden explotar al màxim, l'autor amb tanta versatilitat creativa s'ho té que passar pipa a la força, crec que és un tipus de cinema que el fas per què sí, és a dir per plaer, sense pensar en les taquilles. Le ballon rouge...tindre en compte la teva proposta. Petons i bon cap de setmana llarg.

GEMMA ha dit...

Ei! Doncs a veure si ens anem recomanant bon cinema! M'encantaria, seria xulíssim.

Anna, m'identifico amb això que dius "...si es que en realitat no passa res, però es tant bonica!"... però dins meu si que passen moltes coses, per què m'he omplert de bellíssimes sensacions, totes indescriptibles.

Gràcies Ester per la teva recomanació, ho tindré present.

Si Gemma, el cinema és un art sens dubte, a sorprendre's!

Petonassos a totes!