divendres, 6 de març de 2009

Moda Lolita

No sé si coneixes la novel.la Lolita de Vladimir Nabokov, però coneixes la Moda Lolita? Jo, sé que existeix aquesta moda, gràcies a la Merçè i a la Cris... somric, abans d'ahir ni flowers. Cal dir però que el terme "lolita" no fa referència a aquesta novel.la, al Japó la paraula no es relaciona amb aquesta creació.

La Moda Lolita és una moda alternativa entre la joventut japonesa, enfatitza en la moda Victoriana i Eduardiana i en ocasions tracta d'imitar l'aspecte de les nines victorianes de porcellana. Una moda de carrer, popular entre algunes noies japoneses, i en un nivell molt més baix entre nois. El període Rococó també ha estat definit com una influència dins de la moda Gothic Lolita, la subcategoria més coneguda i practicada dins la Moda Lolita, que aplica l'estètica de la Moda Gòtica amb un aspecte infantil típic de la Moda Lolita.


Encara que és una moda que s'està expandint per totes bandes, al Japó està augmentant aquest gust per aquesta moda i aires sinistres infantils es veuen en els vestits de moltes adolescents nipones. Els creadors diuen que no té res a veure amb alguna cosa sexual ni amb la novel.la Lolita de Navokov encara que l'aspecte infantil ho recordi.

En quan a les caracteristiques estètiques de la Moda Gothic Lolita trobem una combinació freqüent de blancs i negres, encara que actualment aquests colors es combinen amb altres tons dins de l'estil com són els vermells i inclús els morats. Solen portar encaixos i llaços, i les faldilles són a l'altura del genoll, amb unes enagües per aixecar-les. És usual que s'afegeixin accessoris, sobretot pel cabell, como llaços o barrets.


Però sàpigues que dins de la Moda Lolita trobem moltes més subcategories: la Classic Lolita, la Sweet Lolita, la Gime Lolita, l'Ero Lolita, l'Horror Lolita, la Hime Lolita, la Wa Lolita, la Qi Lolita... n'hi ha un munt de tipus de Lolita, quina va més amb tu?

7 comentaris:

Anna ha dit...

Hola Gemma.
Crec que a mi no me'n va cap, sicerament, jeje.
Ja la coneixia aquesta moda, fa uns quants anys que dura, però sempre havia cregut que venia mes del còmic manga que del llibre Lolita, tot i que poder els dibuixants de Manga es van inspirar en el llibre..en fi, d'una cosa a l'altre, ja m'enens.
Curiosa moda, la veritat.
Tonets.

Cris ha dit...

Hola Gemmeta!

doncs jo coincideixo amb l'Anna, -digue'm clàssica-...a mi cap dels estils "Lolita" em va gens. De fet ho trobo horrorós!!!! Jajaja!

Suposo que a aquest tipus d'estètica li han posat "Lolita" fent referència a l'aspecte infantil...
Aquests japonesos són la pera! Allà són molt donats a agrupar-se per estètiques, com si busquessin quelcom per identificar-se, no ho sé...
Ara bé, per aquí no n'he vist (encara!)de gent vestida amb aquesta estètica. Tot i que la Mercè va dir que si!!!
"Lo" dit, ja s'ho faran, a mi que no m'hi busquin! ;-)

Petonets!
Cris

GEMMA ha dit...

Ok noietes, ja veig que a cap de les tres ens va aquest tipus de vestuari, per tant dono per fet que als vostres armaris hi trobaria altres estils. Bon cap de setmana! Petons

Lectora corrent ha dit...

Mai se m'hauria acudit que una moda així es pogués dir "Lolita", nom que jo associo a la novel·la de Nabokov. I dubto que els dibuixants de manga s'inspiressin en el llibre perquè la imatge de les noies "lolita" que he vist de vegades pel carrer és l'antítesi del que representa el personatge de la novel·la. Semblava com si anessin disfressades de nena antiga.

La primera vegada que en vaig veure una vaig pensar que potser era una noia estàtua i anava vestida a la feina; o que anava a una festa de disfresses tot i que no fos Carnaval. Però en veure'n algunes més en dies diferents ja vaig pensar que podria ser una moda.

GEMMA ha dit...

Ostres Merçè, veig que n'has vist per aquí, jo encara no he vist mai cap pels carrers que transito, però a partir d'avui ja no em vindrà tant de nou. Gràcies per la part que et toca!

Cris ha dit...

Mireu quina notícia acabo de veure al diari "El País" d'avui (12 de març)

http://www.elpais.com/fotogaleria/Caras/dia/38-1/elpgal/

Nosaltres ja ho sabiem, i per això en vam parlar la setmana passada. Si és que ens avancem als aconteixements! ;-)

Cris

GEMMA ha dit...

Sobretot tu ho sabies Cris, jo ho vaig saber gràcies en gran mesura a tu!! És que saps més que ningú, et posaré un medalla quan ens veiem! Petons