dissabte, 7 de març de 2009

Aire lliure

Dels dies curts i foscos d'hivern ens traslladem cap a l'inici de la primavera per a gaudir dels dies de sol a l'aire lliure.

Actualment ens trobem en una societat en què el poder vital de l'ésser humà està cada vegada més debilitat perquè cada cop ens desconnectem més de la natura i ens hi comuniquem poc. Als EUA l'allunyament que pateixen els nens de la natura té un nom: nature-deficit-disorder (síndrome o desordre del dèficit de la naturalesa), terme que l'escriptor Richard Louv utilitza per a referir-se al resultat del gran canvi en els estils de vida de les societats actuals. Tant és així, que aquest fenòmen està cridant l'atenció d'educadors, psicòlegs i ecologistes perquè representa una de les amenaces més importants per a les generacions joves. Aquest allunyament, però, no només el pateixen els nens, sinó també totes les persones que viuen a la ciutat o la gran majoria.

Perquè l'ésser humà es connecti amb la natura, amb l'univers, s'ha d'alimentar amb productes de la terra, allunyar-se de l'estrès sostingut i de les preocupacions de la civilització moderna, moure's practicant exercici físic a l'aire lliure, lluny de l'asfalt, retornar als principis naturals d'unió amb la natura.


(Extret de la revista Spiral dels Centres Marsan)


Preparat/da per rebre la primavera? Jo si! De fet a tothora estic a punt per acollir-la i delectar-la, perquè m'encanta aquesta estació, la llum és energia i els vius colors de la naturalesa reneixen convidant-me a participar de la seva presència alegre.

Vinga a fer natura!

4 comentaris:

Rosana ha dit...

Hola Gemma!! Qué guai, precisament avui mateix he rebut el meu primer bany de sol en un fantàstic día d'escalada a Montserrat!! I he de dir que em trobo... genial! Crec que de moment estic lliure del síndrome aquest :S

Una abraçadaaaa!

GEMMA ha dit...

Hola escaladora, que bé! Si, jo afirmaria pel que sé de tu que estàs lliure d'aquest dèficit, no t'amoïnis (dorm tranquil.la) i si algú et demanés un certificat com a comprovant jo em mullo fins i tot i si val la meva firma te'l signo!! Una abraçada

Cris ha dit...

Que savi és el nostre cos!
Però tot sovint no estem acostumats a escoltar-lo.

M'encanta observar com la natura sembla renéixer amb l'arribada de la primavera!
També -com la Rosana- he gaudit del meu primer banys de sol. Mmmmmm! molt recomfortant!

Petonets!

GEMMA ha dit...

Que bé Cris, que vinguin molts més moments plens de natura! I a ser cada dia una mica més savis. Petons de quasi primavera!