dimecres, 4 de febrer de 2009

Simetria

Sobre els marcadors biològics, el científic Victor Johnston, professor de Biopsicologia de la Universitat de Nou Mèxic, pioner en l'estudi de la nostra percepció de la bellesa, la resposta humana a les diferents característiques del rostre i el cos, i els orígens de les nostres emocions, ens diu el següent:

Si medim diferents parts del cos, podem veure l'assimètrica que és una persona. Aquest és un indicador del sistema immunològic molt sensible en totes les espècies. Quantes menys assimetries es trobin, millor és el sistema immunològic. Per aquest motiu se sent una preferència vers persones més simètriques.


Eduard Punset l'entrevistà en un dels seus programes Redes, i la conversa que mantingueren surt publicada en el seu llibre Cara a cara con la vida, la mente y el universo (conversaciones científicas con los grandes científicos de nuestro tiempo).

Com diries que tens el teu sistema immunològic, molta proporció cap-i-cua?

Un nexe curiós!

Sobre la imatge, és un fragment d'un dibuix d'un tal Giovanni's.

6 comentaris:

Cris ha dit...

Havia sentit parlar de l'associació que fem entre les coses més simètriques i la bellesa. Però no pas de l'asimetria amb el sistema immunitari! Realment molt curiós!

A jutjar per com porto els darrers mesos però, actualment dec tenir la simetria de Rossi de Palma(!) perquè quan no és un refredat, és una contractura...

I la pregunta és, durant èpoques en què tenim més reforçat el sistema immunitari millorem la simetria del nostre cos?
Haurem d'escoltar en Punset, Johnston i companyia! ;-)

Petons Gemma!

GEMMA ha dit...

Jaja!! Doncs jo com tu, si es tracta de considerar l'estat del meu sistema immunològic sóc del tot estrambòtica!! He llegit l'entrevista i no he tret aigua clara, arguments del tot nous pels neòfits en aquests temes. Petons Cris!

Me como la vida misma ha dit...

Havia sentit a parlar de l'atracció que ens produeixen les persones amb més simetria, especialment facial. Penso en les cares que més m'atrauen i sí, tenen molta simetria.

f

GEMMA ha dit...

Hola Francesc, ser atret per les fisonomies simètriques! M'alegra saludar-te de nou per aquí...

Siempre al filo de lo pisable ha dit...

Ohhh!!! que fort! M'agrada molt E. Punset. Estic llegint "El alma esta en el cerebro".

Que curios i interesant lo de la simetria, perque quan t'ensenyen a dibuixar et diuen que una cara simetrica tedeix a veure's deformada a ull huma.

Com quan poses un mirall a una foto.
Suposo que ho heu provat...les meves germanes i jo ens pasavem hores plorant de riure amb el mirallet!

La il.lustracio es preciosa, hem recorda a les de STUNTKID.

http://stuntkid.com/v9/shop.htm

Petons a tots dos costats el mes simetricament possible.

GEMMA ha dit...

Hola Esther! En Punset és un crack, un excel.lent comunicador. M'apunto el llibre que cites, de fet n'està traient un munt. Doncs això del mirall que expliques no ho tinc present, demà ho provaré! Merci per la web, per fer-me-la descobrir, hi entraré. Els teus petons m'han arribat simètrics, espero que els meus t'arribin en condicions semblants!!