divendres, 13 de febrer de 2009

Núvol d'electrons

Del contrari se'ns engoliria el terra:

"La manera més senzilla d'imaginar un àtom és com a electrons que giren al voltant d'un nucli, igual que els satèl.lits giren al voltant de la Terra. Els electrons tenen càrrega elèctrica negativa, és a dir que repel.leixen a altres electrons. Per tant quan ens donem les mans o toquem alguna cosa, els electrons de la meva mà són repelats pels electrons de l'altre cos, i és per aquesta raó que la meva mà no pot, realment, creuar el teu cos, perquè és rebutjada pels altres electrons. Els electrons del terra repel.leixen els electrons de les nostres sabates i és per això que com bé dius caminem sobre un núvol d'electrons."


Ens ho diu Eugene Chudnovsky, professor de física a la Universitat de Nova York, on estudia els efectes quàntics macroscòpics en imans i superconductors.

Il.lustració d'Aljosha Blau.

2 comentaris:

Pèsol ha dit...

Quan vaig estudiar els àtoms al col•legi vaig trobar resposta a una pregunta que m’havia fet de petit: si agafes un tros d’or i el parteixes per la meitat tindràs dues parts de color or. Si continues tallant l’or, quan deixarà de tenir color d’or?. (pot ser pensaràs que era una mica repel•lent de petit). El que per mi resulta espectacular d’aquesta teoria atòmica es que si imaginem un nucli de la mida d’una pilota de tenis i el col•loquem al centre de la terra els electrons circularien per l’escorça terrestre. Així la matèria, nosaltres mateixos, està buida, es un infinit buit amb petites pilotetes tant llunyanes unes dels altres que... dona impressió, oi que si?

GEMMA ha dit...

Si, no tot és el que sembla, i això vol dir que hi ha molts de milers de continguts i pressències al nostre voltant, i que ens conformen, que desconeixem encara!

Recordo lliçons de física a l'escola en relació a àtoms, dels quarks en vaig saber molt després!