diumenge, 8 de febrer de 2009

Lògica deductiva

La lògica deductiva raona del general al particular. L'argument deductiu essencial és el sil.logisme següent: "Tots els homes són mortals; Sòcrates és un home; per tant, Sòcrates és mortal." És impressionant la quantitat de gent que l'espifien i argumenten una cosa com ara: "Tots els homes són mortals; Sòcrates és mortal; per tant, Sòcrates és un home.", cosa que no es dedueix de manera lògica.


Ara el sofiacudit:

Un vell cowboy entra en un bar i demana una copa. Mentre està assegut bevent-se el whisky, una noia s'asseu es gira cap a ell i li pregunta:
- Vostè és un cowboy de debò.
Ell contesta:
- Bé, m'he passat la vida al ranxo, ocupant-me dels cavalls, reparant tanques i marcant el bestiar, o sigui que suposo que ho sóc.
La noia li diu:
- Jo sóc lesbiana. Em passo el dia pensant en dones. Tan bon punt em llevo al matí, penso en dones. Quan em dutxo, quan miro la televisió..., és com si tot em fes pensar en dones.
Al cap d'una estona, una parella s'asseu al costat del vell cowboy i li pregunta:
- Vostè és un cowboy de debò?
- Sempre havia pensat que si -contesta ell-, però acabo de descobrir que sóc lesbiana.


Saps en que s'ha equivocat el cowboy per haver arribat a l'error (sóc lesbiana) de la seva segona deducció?

4 comentaris:

Gemma ha dit...

En que sempre pensa en dones.Jaja!

GEMMA ha dit...

Hola Gemma bis! Benvinguda! Si sempre pensa en dones però ell no és una dona i per tant no podria ser lesbiana mai!! Gràcies. Petonet

Gemma ha dit...

Ah! m'has pillat...
Després de reflexionar arribo a aquesta conclusió:
"A"
"A" és o sembla "B"
Doncs, "B"

Estem d'acord?

Fa temps que et llegeixo, ara m'he decidit a escriure't. M'agrada la teva inspiració creativa.

No sóc la Gemma número 1 ni la bis!, fixa't bé el meu és amb minúscules, jo ja venia preparada pel viatge plural...

És un plaer llegir-te, a reveure!

GEMMA ha dit...

Si estem d'acord Gemma, molt bé!

Ok, ets la Gemma en minúscula, i el teu bloc és "un cigarret platònic", dius que venies preparada pel viatge plural jaja!! M'alegra que t'agradi passejar per aquí. Doncs encantadíssima de compartir amb tu aquest àmpli viatge. Ens llegim! Petons