dissabte, 14 de febrer de 2009

Decisió

Steven Stroglatz, professor de Matemàtiques a la Universitat de Cornell als EUA, on estudia l'emergència de sincronies en la naturalesa, diu:

A través de les decisions importants de la meva vida he après que és millor fiar-se del cor. És una idea romàntica, però també és molt pràctica. Quan prenem decisions amb el cor o l'estómac, són sempre millors no sé per què. Potser és perquè quan prenem aquestes decisions és perquè hi ha un grau de: estic perdut, no trobo les paraules... Crec que tot el món sap que això és cert i que quan es prenen decisions hi ha que escoltar el cor, perquè té tota la informació important. Quan penses en la possibilitat d'abandonar una idea, o al decidir entre avantatges i inconvenients, o quan hi ha bons motius en un costat i altre, normalment el cor ho sap. No ho sé, aquesta és una altra qüestió per a la ciència. Per què el cor i l'estómac són millors prenen decisions que la ment?


Aquest científic junt al sociòleg Dun Watts va descobrir el fenòmen conegut com "el món petit". Un exemple: dues persones qualsevols del nostre planeta es poden relacionar entre si per una cadena de, com a mitjana, només sis coneguts.

3 comentaris:

Gemma ha dit...

Hola GEMMA,
Jo crec que el cor i l'estòmac no prenen les decisions. Les decisions es prenen després d'un raonament lògic on evidentment actúa el cervell.
Al cervell i tenim els records i totes les altres emocions.Realment el cor només s'encarrega d'esbombar la sang i l'estòmac de fer les digestions. El poder de les decisions son del cervell. Estic convençuda que el teu cervell t'ha ajudat més del que tu et penses en prendre les decisions. Fins i tot l'amor és mental, ser feliç és mental, és vital tenir un cervell ordenat, ser cagadubtes és una qüestió de por, la por és un record que està al cervell, tu pots gestionar aquest sentiment. Els records son els nostres arxius per actuar amb saviesa i en conseqüència prenem les millors decisions.Endavant amb les teves decisions.Petonets.

Anna ha dit...

Hola Gemma, ja m'he passejat pel teu espai i t'he de dir que m'ha agradat molt, ja t'he posat a "favoritos" jeje!
Tinc una amiga que te un blog del teu mateix estil, dels que mai es donen opinions directes ni vivències específiques, si no que al llarg de les lectures et fas clarament la idea del que penseu, sentiu i sou... ho trobo molt interessant.
I també m'he adonat que tenim força coincidències en el que ens agrada, (tipus Mafalda, música, inquietuds, etc...) es curiós!
En fi, que tenim dos blocs que res tenen a veure i en canvi en gustos coincidim força.
Ja aniré passant... feliços 40!

GEMMA ha dit...

Hola Gemma! Les decisions les pren un, i jo parlaré per mi: hi ha vegades que una determinada decisió es pren simplement a partir del que se sent i no resultat de cap raonament. Moltes d'altres per suposat demanen un exercici de reflexió, suspesar plantejaments i fins i tot és necessari recórrer a un assessor... Petons! I a decidir tot el que calgui!! Gràcies per la teva aportació.

Hola Anna! M'alegra que t'agradi el bloc, i que hagis percatat que tenim coincidències, això sempre és bo. Ens llegim! Petons