dimarts, 24 de febrer de 2009

Any astronòmic

Aquest 2009 és l'Any Internacional de l'Astronomia, recolzat per la Unesco i seguit per 135 països. Està previst que sigui un viatge fascinant en el que Internet serà un dels protagonistes, on diferents webs presenten diverses propostes.


Aquí a prop tenim l'agenda d'activitats del que és el Parc Astronòmic Montsec (Àger, Lleida) que fa poc ha inagurat el Centre d'Observació de l'Univers (COU), on el seu principal atractiu és el planetari, amb observatoris nocturns i diürns i un parc de telescopis portàtils per als visitants.

Una curiositat interessant: han fet un calendari de dones astrònomes que tens l'opció de poder-te'l baixar clicant en aquest link.

6 comentaris:

Ester ha dit...

Bon dia!!
m'agraden les iniciatives que es fan per les dones. Gracies per la informació. M'he guardat el calendari al meu PC i me'l anire llegint amb la calma...em criden l'atencio els diferents retrats de les dones astrònomes... m'estan venint idees.....ja t'explicare!!! hehehehe
PETONET

Rosana ha dit...

Uaalaa! Qué xulo el calendari, no sabía que hi havíen tantes dones importants a l'astronomía... m'agraden molt les il.lustracions :) com diu Ester són inspiradores.

Estaría bé fer-li una visita a l'observatori aquest d'Àger, i ja de passada fer alguna escaladita, que hi ha cada paret per Àger...!! Diuen també que els millors vols en parapent són a Àger

Gràcies per la proposta!

GEMMA ha dit...

Hola donetes! Les dones ocupem més llocs dels que creiem, ens estem estenent com una plaga, però aquesta cura, jaja!

Ester, ja m'explicaràs les teves noves idees. Rosana, veig que tens un programa apretat si un dia vas a Àger. Això que dius del parapent ho tinc sentit si.

Vinga a fer coses!

Ester ha dit...

anar amb parapent és ganial!!! jo també faria una escapada
ja t'explicare les meves idees...pel calendari del 2010...heheheh

Lectora corrent ha dit...

No entenc per què han trigat tant a inaugurar l'Observatori del Montsec. El vaig visitar l'octubre de 2005, quan va fer-se a Lleida un homenatge pòstum a Joan Oró (havia mort un any abans), que va ser l'impulsor de l'observatori. Dalt, en l'observatori, era ja tot a punt, podia haver començat a funcionar en qualsevol moment. El centre que hi ha al peu de la muntanya era també molt avançat.

Pel que fa la calendari d'astrònomes, em sembla una idea molt bona. Les dones han destacat en el camp de l'astronomia i es bo que se'n faci difusió.

GEMMA ha dit...

Hola Merçè, benvinguda! Veig que ja hi has estat, que bé, no sé d'aquest retard que expliques, ara però que ja és obert cal organitzar-se i anar a visitar-lo, almenys jo miraré d'anar-hi. El calendari a mi també m'ha semblat una bona idea, hi ha astrònomes si, i no tant poques com semblaria. Petons!