dilluns, 29 de desembre de 2008

Mandala

Mandala és una paraula d'origen sànscrit, que significa cercle, disc (especialment el del sol o el de la lluna), oval, qualsevol cosa rodona, una circumferència, l'òrbita d'un cos celest…

Des d'un punt de vista espiritual és un centre energètic d'equilibri i purificació que ajuda a transformar l'entorn i la ment. Diuen que interactuar amb les mandales ajuda a curar la fragmentació psíquica i espiritual, a manifestar la creativitat que hi ha amagada i a reconnectar-se amb el ser essencial. Es com fer un viatge interior, t'obre portes fins ara desconegudes i fa que aparegui lliurement la saviesa interior. Pintar mandales i integrar-les a la vida pot donar una sensació de calma enmig de les tormenta.



Aquestes mandales de la imatge les vaig colorejar jo ja fa unes setmanes amb el programa Photoshop (però es pot optar per emprar la tècnica que vulguis). Tot va ser que un dia fruit de la meva curiositat vaig baixar-me plantilles des d'internet que se'n troben moltíssimes i em vaig entretenir a dona'ls-hi vida, i haig de dir que a més de passar una estona ben entretinguda em vaig relaxar moltíssim, de veritat. Va ser tot un descobriment, recomanar-te doncs que en un moment en que et sentis enfosquit tens a mà moltes possibles ajudes i solucions, i una de ben accessible és la de colorejar mandales, és terapèutic, en surts com nou.