dilluns, 1 de desembre de 2008

Alternativa

La felicitat és l'absència de por, segons diu el talentós Eduard Punset en el seu nou llibre "Per què som com som".


He trobat una petita història, molt explícita sobre aquesta idea:

Visitava aquell museu amb freqüència. Per sobre de tot li fascinava un quadre que hi havia allí; representava un paisatge amb un carrer i una casa igual al carrer i a la casa en la qual ell vivia. Un dia es va aproximar tant al quadre que li va semblar que la porta estava oberta i va entrar. Fou rebut amb naturalitat per la dona i pels fills. El va embargar la por i mai més va sortir d'aquella casa del quadre. Si sortís i no es trobés a la sala del museu, ¿què passaria amb l'altra casa i l'altra familia que continuarien existint en altres llocs?

Doncs continuaria existint naturalment. La por és un fre per a tot, i tant, un incòmode estat de repressió. Però hi ha un munt d'alternatives reals.

2 comentaris:

Pèsol ha dit...

Entre el “vermell”, la “innocència” i el “love” està clar que “l’alternativa” a fet por als teus visitants. I em pregunto què ens fa tanta por. Al protagonista de la teva historia li fan por els canvis, a d’altres les aranyes o els escurçons, viatjar en avió, sortir o entrar, passar sota una escala, les alçades o les profunditats,... Vaig assistir a un curs en el que un psiquiatra (J. Tizon) va sentenciar que totes nostres fòbies i pors son una sola cosa: la por a la mort. Llegint aquesta última frase poder entenc que fins ara ningú s’hagi animat a fer cap comentari. La realitat es que quan no desterrem la mort i la considerem com un fet normal de les nostres vides es quan comencem a ser feliços de veritat. Per cert aquest pensament no ha de ser necessàriament religiós.

GEMMA ha dit...

Hola Pèsol! Bona reflexió la que fas. M'has fet pensar, em dóna a pensar, m'has obert una nova finestreta en el meu espai reflexiu.. Gràcies.