dijous, 13 de novembre de 2008

Les Schtroumpfs

Et sona el nom de Gargamel? Pensa una micona... no es tracta de cap Simpson no, sinó d'un personatge de la família barrufera. Es veu que aquest 2008 els Barrufets estan de festa perquè celebren els seu 50 aniversari. Cinquanta anys tenen ja aquestes baldufes? Jo sempre els veig igual, es conserven la mar de bé.


Aquests sers blavosos van néixer de la mà del dibuixant belga Peyo (pseudònim de Pierre Culliford, Brussel.les 1928-1992) concretament el dia 23 de octubre de 1958 quan els va introduir en el còmic de la sèrie Johan i Pirluit. Al principi, els barrufets eren personatges secundaris dins d'aquella tira còmica però les ventes es varen disparar tant que aviat es convertiren en estrelles, el seu nom original en francès és Les Schtroumpfs. Aquí les aventures dels follets van ser publicades en català com Els Barrufets per primer cop l'any 1967 a la revista Cavall Fort, tres anys abans d'aparèixer en castellà com Los Pitufos.

Recordes? Viuen en un poblat sota la sàvia direcció del Gran Barrufet, i sempre estan amenaçats pel malvat bruixot Gargamel i el seu gat Azrael. Cada personatge representa un paper: el rondinaire, el mandrós, el savi, el xerraire, el filòsof, el vanitós... i la barrufeta es clar. El seu llenguatge es caracteritza pel multiús de la paraula barrufet que connecta molt bé amb les criatures, i no tan criatures...

Barrufem? Jaja!!

6 comentaris:

Ester ha dit...

barrufa!!! quins records més genials!!!jajaja a barrufar!!
Avui sere la barrufeta....???

GEMMA ha dit...

Perfecte, jo.. seré la barrufeta meditativa.. que suposo que també existia, perquè malament aniríem si no hi hagués aquest paper introspectiu, no?

Anònim ha dit...

Jo...........uhmmmm
si m'ho deixeu ser .........
uhmmm.... sere el barrrufet inventor
Boooooommmmm!!!!!!!

Gràcies

Ester ha dit...

ja ho tinc!! sere la barrufeta alegra!!!! si, si m'agrada ..vaig a barrufar somriures i rialles

Ester ha dit...

ja ho tinc!! sere la barrufeta alegra!!!! si, si m'agrada ..vaig a barrufar somriures i rialles

GEMMA ha dit...

Ok.. som un bon equip, a barrufar doncs i com de moment no hi ha Pare Barrufet que cadacú barrufi quan li plagui! Anarquia? Ui ui ui..