divendres, 14 de novembre de 2008

Atac

Des d'ahir a mig matí que estic amb la grip, malaltona i al llit, per tant poc esma tinc avui, encara que em venia de gust fer l'esforç per dir alguna cosa. Només unes curiositats que he trobat sobre aquesta infecció vírica:


Hipòcrates ja va descriure perfectament la grip al segle V abans de Crist.

La primera pandèmia de grip es va identificar l’any 1580; fins a l’actualitat se’n han detectat diverses.

Durant el segle XX va ser especialment dura la de 1918, que es coneixia com la "grip espanyola"; el 1957 es va manifestar la "grip asiàtica" i el 1977, la "grip rosa". Tots aquests noms responen a la creença popular sobre l’origen de la infecció, encara que ara se sap que la majoria es van originar a la Xina.

La grip (influenz, o flu popularment, en anglès), es diu així perquè els homes de l’Edat Mitjana creien que la "influència" dels astres i d’altres cossos celestials produïa els símptomes de la grip.

Nosaltres en diem grip perquè vam adoptar el terme rus de grip, que vol dir "atac".


Res més per avui, a mi em toca fer bondat i no barallar-me amb el meu malestar, que costa una mica.

Molta salut, i a ser bons!

8 comentaris:

Rosana ha dit...

Hola!! Ja sé que no és cap consol, però... està tothom igual!! Jo també he passat molt mala nit, cachis... I ens ha de passar això a les portes del cap de setmana??!!

Salut Gemma per tú també, millora't!!
Rosana:D

Ester ha dit...

salut Gemma...a cuidar.se
millora't

GEMMA ha dit...

Gràcies wapíssimes, estic millor si, la medicació va fent el seu curs, he dormit tant que ara que és de nit estic desvetllada. Quina tos que tinc! A cuidar-nos si, totes eh!

elpregonero ha dit...

Ey, ey que seguro que para la convalecencia necesitas, por ejemplo:
-Que te haga unos buenos zumos de naranja.
-Que te lea unas románticas poesias.
-Que te haga un buen masaje que te vuelva a poner el cuerpo a punto.
Tu escoges, o simplemente no escoges.
Suerte y que te recuperes bien y pronto.
Elpregonero

GEMMA ha dit...

Moltes gràcies Pregonero, si, un sempre necessita moltes coses o creu necessitar-les. M'estic recuperant, quin gust, piano a piano s'apropa ja el benestar. Escollir, aquí la gran decisió que ens presenta la vida en cada moment!!

Serracurta ha dit...

Carai, si que esteu fotuts!
Jo estic que no m'entra la roba de lo grassonet que estic..........pero de moment els 10Kilos de mes en defensen dels petits animalons.
Si un no es consola es pq no vol!
Es...... creures un mateix que la part no tant bona tb serveix. jejeje

Srrecurta ha dit...

Espero que os recupereu aviat!!!!!!

GEMMA ha dit...

Hola serracurta, doncs a tu no et caldrà posar-te manta aquest hivern pel que sembla, me la pots deixar doncs? Benvingut a Can VP! Entri i surti quan ho desitgi... vostè mateix. Salut! Gràcies.