dimarts, 30 de setembre de 2008

Muses

Aquest cap de setmana he anat a veure una exposició que passen ara a Lleida (després viatjarà per altres sales de Catalunya) sobre una col.lecció de dibuixos del pintor austríac Gustav Klimt. La mostra ensenya un seguit de dibuixos de l'artista realitzats a llapis sobre la seva temàtica preferida: el cos femení. Models que foren en gran mesura muses del pintor, un cúmul d'esbossos que més d'un serviren com a material previ per a posteriors de les seves inspiracions pictòriques.

Haig de dir que he trobat a mancar els seus característics quadres (però l'exposició no anava d'aquesta obra, per tant enyorar-los és cosa meva), és per això que poso una imatge d'aquesta altra i destacada faceta seva, el títol d'aquesta pintura és L'arbre de la vida .


M'agraden les singulars combinacions de colors que creava a les seves teles pictòriques, com trames, aquelles peculiars i simpàtiques textures que, penso ara, a mi m'encantaria dur com a estampació d'alguna peça de vestir, crec que són unes imprimacions ideals per a fer teles per cosir, podrien formar part de preciosos retalls de teixits patchwork. Sense desmerèixer, de cap de les maneres, les obres originals.

2 comentaris:

Ester ha dit...

Realment Klimt era un artistas. A mi tambe m'agrada molt la seva obra. La passada setmana santa vaig tenir la sort de contemplar obra seva. Estare alerta per quant facin l'exposicó a Barcelona. GRACIES

GEMMA ha dit...

Tu ja saps que en formes part d'aquesta virtuosa parentela, i quina sort veure obra seva en directe, carai!