dilluns, 11 d’agost de 2008

Toc d'humor

- És curiós, un tanca els ulls i el món desapareix.


Ens ho diu Mafalda, una nena que té aparentment sis anys. Es tracta del famós personatge còmic creat per Quino que, per qui no ha llegit mai les seves tires, es tracta del dibuixant argentí que junt a un altre seguit de simpàtics personatges va crear als anys 60, com a instrument gràfic per fer-ne crítica social i política, ja fa per tant més de 40 anys, va anar donant-lis vida fins a mitjans anys 70.

I per què avui parlo de Mafalda? Perquè avui cercant temes per tractar com a post, m'he trobat amb aquest tipus de comicitat, un dels còmics que sempre m'havia agradat llegir, doncs m'encanta topar i sorprendre'm amb encertades loquocitats.

Quina nena més assenyada!

D'aquesta metàfora "mafaldica" deduim el fet de que a nivell personal i social sovint tanquem els ulls davant masses realitats o en els majoritaris casos masses cops ens col.loquem un cert filtre ocular, i està clar que sense els ulls oberts és impossible de veure allò que tenim davant. Bé, es tractaria de mantenir els ulls oberts i activada la consciència més cops dels habituals, aquest sí que és un bon tàndem.

1 comentari:

Carlos Soler ha dit...

Si no m'ha equivoco el autor es Argenti, a mi també m'agrada molt. Salut. Ens llegim!