divendres, 16 de maig de 2008

Trobar el moment perfecte

Si no coneixeu el treball del fotògraf canadenc Gregory Colbert a partir d'ara ja no serà així, almenys haureu vist la fotografia que veieu aquí. Jo no el coneixia prou (crec haver vist alguna de les seves fotos perquè em són familiars, però la meva mirada no havia connectat de la manera com ha estat ara), ahir contemplar tot un seguit d'imatges seves va resultar descobrir-lo amb més atenció. Gràcies Ester, em va impactar l'arxiu d'imatges que ahir em vas enviar, és per això que avui em ve de gust córrer la veu. Ashes and snow, és com es diu el seu darrer projecte conformat per diferents tipus de suports (fotografies, pel.licules, instal.lacions i fins i tot una novel.la), emprant una tècnica concreta que aconsegueix transmetre majúscules sensacions anímiques. Una exposició que està recorrent diferents indrets del món, el darrer ha estat fins aquest abril a la Ciutat de Mèxic, ja ha circulat per cinc seus des que el 2002 la mostra va iniciar el seu viatge.


Un bellíssim passeig per algunes de les espècies animals més salvatges i espectaculars del món, recuperant esplèndides escenes de la relació home i naturalesa. El fotògraf ha invertit més de 10 anys de la seva vida per elaborar aquest treball. Ha realitzat una treintena d'expedicions per llocs tan recòndits com Namibia, l'Antàrtida, Tíbet, Nepal, Birmania o Kenia amb la finalitat de trobar el moment perfecte, aquell que reflexa a la perfecció la interacció entre homes i animals.

Et recomano que entris a la seva web encenguis els altaveus de l'ordinador i et deixis endur per les emocions.

Sublim experiència visual!