diumenge, 2 de març de 2008

Una lectura per no oblidar

CAP A TERRES SALVATGES, de Jon Krakauer (viatge cap a Alaska de Chris McCandless) ara la fan al cine, produïda per Sean Penn titulada “Into the wild”. Jo la pel.licula la veuré molt més endavant, d'aquí a un temps, ara em ve molt de gust quedar-me amb tot el que m'ha suggerit la seva lectura narrativa. Lectura apassionant, impressions del tot salvatges i extremes. Transmet vitalitat, frescura, valentia, sensacions pures, ganes de passar a ser un Chris McCandless. Va coincidir que el llibre el vaig agafar de la biblioteca perquè em va caure a les mans tot cercant informació sobre viatges, i l'escrit imprés en la seva contraportada em va cridar moltíssim l'atenció. Un cop a casa em vaig interessar per la història i vaig voler comprovar si era real i si deien alguna cosa al respecte per Internet, i ves per on que estaven a punt de passar-la pel cinema en una versió dirigida per Sean Penn.

L'obra me l'he llegida saborejant plenament tot el que m'anava transmetent la narració_investigació_cites que redacta amb molt d'entusiasme en Krakauer. L'autor jo diria que és una ànima bessona del protoganista, la seva identificació amb el succès l'ha dut a aprofundir sobre les causes que van conduir al jove nordamericà a emprendre el seu particular viatge. A mi m'encanta viatjar, i coincideix que estic en un moment que desitjo emprendre un viatge llarg, el meu viatge no el pretenc fer sola però crec que tot esperit viatger té uns ingredients comuns de grans ganes de vibrar per sensacions noves que suposin nutrir i engrandir tots els sentits coneguts i aquells que encara no han estat descoberts però segur que també posseim. El contacte pur amb la naturalesa és un xut d'adrenalina que activa les endorfines i t'estimula de vida per tots els circuits cel.lulars. Una història amb final malauradament trist però captivadora. Digue'm què en penses de la lectura, de la vida d'en McCandless, del que et suggereix viatjar.. m'encantaria saber-ho.